این روزها درمورد کادر فنی و با توجه به نتایج نه چندان خوب داماش شایعاتی به گوش می رسد!قبل از مسابقه تیمهای والیبال داماش گیلان و باریج اسانس در این مورد و مواردی مثل کسر قرار داد ، عصبی بودن و غرور بازیکنان یا اینکه چرا تیم دو روز پیش از مسابقه به رشت میاید و… با حسین معدنی سرمربی تیم والیبال داماش گیلان گفتگویی را ترتیب دادیم که در ادامه مشاهده میفرمائید:

 

*آقای معدنی تو بازی قبل تیم تو دو ست اول میشه گفت خیلی بد بازی کرد و به مرور تو ست های بد کمی بهتر شد. اما در نهایت بازی رو واگذار کرد.

حالا خیلی هم دیگه بد بازی نکردیم! درسته تو دو ست اول یه کم بد بازی کردیم اما تو 3 ست بعدی سوار بازی بودیم.ست پنجم رو هم که پنج بر دو جلو بودیم و یه اشتباه بچه گونه از بازیکن تیم و بعد از اون اشتباه داوری باعث شد که تیم ما از هم پاشیده بشه و کارت زردی که گرفتیم و در پی اون یک امتیاز دیگه و در حالی که بازی در دست ما بود و میتونستیم این بازی رو پیروز بشیم به همین راحتی از دست دادیم.

 

*فکر میکنید دلیل این اشتباهات داوری به خصوص توی ست آخر چی بود؟!

قبل از بازی هم به رئیس کمیته داوران گفتم  که این داور در حد بازی ما نیست و ما تیم مون تیم بزرگی هست و هزینه زیادی هم کرده و درست نیست که داوران رو تو بازی ما تست داوری روشون انجام بدید! بازی قبل هم همین اتفاق افتاد وهم داور بالا و هم داور پائین برای اولین بار بود که سوت میزدند توی مسابقه و داوری بود که در حد تیم ما نبود و مسلما بدین شکل بازی از دست اون تیم داوری خارج میشه.وقتی بازیکن از نظر وجهه بالاتر از یه داور باشه مطمئنا این اتفاق خواهد افتاد . به ضرر تیمی سوت خواهد زد که بازیکنان بزرگتری رو داره.

 

*من فکر میکنم ما بیشتر از خط نگهدارها ضربه خوردیم بخصوص همون خط نگهداری که با بابایی هم درگیر شد!

من فکر میکنم که کار بازیکن ما درست نبود و به نظرم داورها با غرض قضاوت نمیکردند و اشتباهی بود که به هر صورت انجام میدادند. من با تمام این تفاسیر فکر میکنم که 5 درصد داوری رو میشه مقصر اعلام کرد و 95 درصد خود ما در کادر فنی و بازیکنان مقصر بودند.

 

*چرا بازیکنان داماش گاها عصبی بازی میکنند و زود از کوره در میرند؟ مخصوصا بعضی از بازیکنان بزرگمون که حالا ازشون اسم نمیبریم ولی حتی بازیکن تعویضی هم که وارد میدان میشه و انتظار میره که با آرامش بیشتری بازی کنه باز هم میبینیم که استرس و عصبی بودن رو به نوعی نشون میده!

یه فشار کلی روی تیم هست که بازیکنی که اسم و رسم داره و تو تیم ملی بازی میکنه یه بازی خیلی خوب از خودش نشون بده حالا یه اتفاقاتی میفته به هر دلیل که تیم میبازه اما بازیکن بزرگ باید تو این شرایط هم خودش رو کنترل کنه. متاسفانه شرایط بیرونی و حاشیه ورزش ما خیلی بالاست و از بیرون هم بهمون فشار میاد و این فشارها کنترلش یه مقدار سخته اما امیدوارم بتونیم این فشارها رو کنترل کنیم مخصوصا از وقتی که تیم به رشت اومده و تماشاگرانی هستند که به ما خیلی کمک کردند برای اینکه یه مقدار از این فشارها رو کم کنیم. امیدوارم با شرایطی که تماشاگران ایجاد میکنند و خصوصیات فردی بازیکنان بتونیم این فشارها رو کم کم از بین ببریم.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب…

 

*دلیل این باختهایی رو که به تیمهایی میدیم که در واقع اصلا انتظارش رو نداشتیم مثل باریج اسانس ، بانک کشاورزی ، دانشگاه آزاد چی بوده؟!

ببینید این تیمها معمولا جلوی ما بی محابا بازی میکنند و مثلا اگر سرویسی رو میزنند چندان براشون مهم نیست که این توپ تبدیل به پوئن شه یا نشه که این خودش واسه ما دو حالت رو ایجاد میکنه ! اگر ما اونها رو تحت فشار قرار بدیم درصد خطاهاشون میره بالا و اگر ما از اوایل بازی نتونیم اونا رو تحت فشار قرار ندیم اونها به قول معروف شیر میشند و راحت تر بازی میکنند! و این اتفاقات تو تموم بازیها افتاد و البته بازیهای هم مثل ارتعاشات بوده که با وجود اینکه این تیم جنگنده و خوبه اما چون اونا رو تحت فشار قرار دادیم تمام ریسکهاشون منفی از آب در اومد.

 

*شما این ادعا که این باخت ها به غرور بازیکنان برمیگرده رو تا چه حد قبول دارید؟ اینکه بازیکنان داماش چون اکثرا در تیم ملی بازی میکنند مغرور شدند.

من هم این رو زیاد شنیدم اما من میگم فکر نمیکنم اینطور باشه چون وقتی یک بار میبازی دیگه اون غرور اگر وجود داشته باشه شکسته میشه وقتی که چهار تا پوئن عقب باشی یا چند بازی رو ببازی دیگه غروری باقی نمیمونه!

 

*آقای معدنی یه سوالی که هست اینه که اینجور تمرین کردن که دو روز قبل از بازی میاید رشت و تمرین میکنید یه حالت غریبگی پیش نمیاد بین تیم و تماشاگران؟حس میکنیم سال قبل یه صمیمیت بیشتری بین تماشاگران و تیم بود. احساس نمیکنید که این وقفه ای که برای حضور تیم داماش توی رشت و بعد از این نوع برگزار کردن تمرینات ضرر بزنه به تیم؟!
بزارید یه کم بازترش کنیم مثل قضیه پیکان قزوین و صبای قم توی فوتبال…اونجا تماشاگرانشون دیگه اونچنان به تیمشون تعلق خاطر ندارند چون میبینند فقط بازیهاشون توی شهرشون برگزار میشه و تمرینات تو تهرانه و میبینند فقط یک نام از تیم هست که به اون شهر برمیگرده!

من برای سوال شما دو تا جواب دارم! ببینید ما سال قبل هم سر تمریناتمون به اونصورت تماشاگر نداشتیم و سر بازیها بود که تماشاگران میومدند پس این شرایط رو میشه با اون شرایط مساوی دونست و…

 

*…اما این یه حس بدی رو بین تماشاگران ایجاد میکنه

من تو این مورد نمیتونم دقیق اظهار نظر کنم اما فکر کنم چندان فرقی هم نکنه چون گفتم که سر تمریناتمون تماشاگر بخصوصی حاضر نمیشد که بگیم با بازیکنان دارند ارتباط برقرار میکنند امااا ببینید بزارید یه چیز دیگه ای رو هم خدمتتون عرض کنم.. ( در اینجا حسین معدنی از ما میخواهد تا ضبط صدا را متوقف کنیم و حرفهایی را برایمان در ارتباط با شرایط موجود و حواشی و همینطور اتفاقات سال قبل بازگو میکند که از ما میخواهد تا ننویسیم!)

*نظرتون در مورد این جریمه ای که برای بازیکنان داماش در نظر گرفته شده و 15 درصد از مبلغ قراردادشون کسر شده و آقای بابایی هم فکر کنم نزدیک به 20 درصد از قراردادش کم شده چیه؟ فکر میکنید تاثیر مثبتی داشته باشه یا منفی؟

این دو حالت داره هم میتونه خوب باشه و هم بد باشه!! باید نتیجش رو تو بازیها ببینیم… البته فقط هم مربوط به بازیکنان نیست و به همه اعضای تیم تعلق گرفته این جریمه ها. من خودم به شخصه موافق بودم ، به هر حال شاید یه شکی رو تو تیم ایجاد کنه و من از بابت جریمه خودم به شخصه ناراحت نیستم چون خوب نتونستیم نتیجه بگیریم با توجه به سرمایه ای که روی این تیم گذاشته شد!

 

*شایعه شده که آقای مصطفی کارخانه احتمال داره که جایگزین شما بشه! نظرتون چیه؟ فکر میکنید این شایعه چه تاثیری رو تیم هم داشته باشه؟

شایعه(کمی تفکر)..نمیدونم والله چی بگم (با خنده )
من فقط میتونم در مورد خودم نظر بدم. من تا وقتی که اینجا هستم تمام سعی و تلاشم رو میکنم که این تیم موفق بشه .. اگر هم روزی از این تیم به هر دلیلی برم، اخراج یا استعفا برای این تیم آرزوی موفقیت رو خواهم کرد.

 

*بازیکن خارجی تیم خوب کار کرده از نظر شما؟

الان نمیشد بازیکنای تراز اول خارجی رو بگیریم و بازیکنان خوب الان باشگاه دارند به هر حال باید ببینیم در آینده چطور کار خواهد کرد.

 

*اعتقاد ندارید که یکی از دلایل باختمون توی 2 ست اول بازی قبل بازیکن خارجی بود؟ فکر میکنم بعد از بیرون کشیدن این بازیکن تیم بهتر بازی کرد؟

بله حق با شماست و اونچنان بازی سطح بالایی رو از خودش نشون نداد و بعد از خارج شدنش تیم هم بهتر بازی کرد.

 

*و انتظارتون از هواداران در بازی چهارشنبه؟

من یه ارتباط قلبی دارم با هواداران و اگر هم من رو هو کنند من از دستشون ناراحت نمیشم اما دوست دارم این تشویق ها یکدست تر و همسو باشه. دوست ندارم دو دستگی باشه بین هواداران . من حتی اوندفعه هم گفتم که کسانی که تو اون قسمت از سکوها نشسته بودند (اشاره به جایگاه بچه های کانون و سایت) حرف دلشون رو زدند و من اصلا از حرفاشون ناراحت نشدم حالا شاید منطقی یا ورزشی نبود و از رو احساس بود اما حرف دلشون بود و احترام میذارم و بهشون حق میدم ولی خیلی خوبه که یه اتحادی ایجاد بشه که فقط به موفقیت داماش منتهی بشه.

اگر اول موفقیت داماش اولویت باشه میشه خیلی کارها رو انجام داد. اجازه بدند همین نفرات و همین کادر کار خودشون رو انجام بدند. ببینید در حال حاضر این نفرات و کادر انتخاب شدند و هیچ چیزی رو نمیشه اضافه یا کم کرد نه بازیکن رو ما میتونیم بگیریم و نه بازیکنی رو میتونیم که از دست بدیم.به امید خدا بعد از موفقیت تیم میشه برنامه ریزی رو انجام داد که خود بومی ها بیان سرکار… چه مربی ، چه بازیکن ، چه سرپرست و چه هر چیز دیگه ای و همه چیز بومی باشه تو اینکار و کاملا حرفه ای کار کنند تمام این اعضایی رو که میگم و 70 تا 90 درصد تیم هم گیلانی باشه اما این نیاز به برنامه ریزی داره و یه مقداری هم صبرو تحمل… ما نیازمند حمایت تک تک و همسوی این تماشاگران هستیم . مطمئن باشید اگر موفقیتی حاصل بشه اول برای گیلانه و بعد برای این بازیکنان و من مطمئنم تمام این بازیکنان در حال حاضر هم به شهر رشت و هم استان گیلان عرق و تعصب دارند.

 

 

 

مصاحبه : مهرداد و میثم