سرمربی تیم داماش گیلان با ارزیابی عملکرد تیمش در مرحله مقدماتی لیگ برتر یادآور شد: بدنه اصلی تیم داماش را ملی‌پوشان گوانگجو تشکیل می‌دادند. ما با هدف کسب مدال طلا در بازیهای آسیایی شرکت کرده بودیم و ناکامی ما در رسیدن به این هدف موجب شد تا بازیکنان قدری روحیه خود را از دست بدهند.

2 شکست غیرمنتظره ما در شروع رقابتهای لیگ برتر تیم را به بحران برد و من هر راهکاری را برای خروج از این بحران به کار بستم مفید واقع نشد و تنها جواب کوتاه‌مدت گرفتیم. به هرحال فکر می‌کنم باید گذشته را فراموش کنیم و همه تمرکز خود را روی بازیهای مرحله "play off" بگذاریم.

معدنی درباره اولین رویارویی تیمش در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ برتر مقابل تیم والیبال کاله گفت: بازی بسیار سختی و دشواری را مقابل کاله خواهیم داشت. به ویژه که بازی اول ما مقابل این تیم در آمل است. کاله از تفکرات یک مربی باهوش و خلاقیت بهترین بازیکنان ایران سود می‌برد. به هرحال جای تأسف دارد که یکی از این 2 تیم در این مقطع حذف شوند. ای کاش کاله و داماش در فینال مقابل هم قرار می‌گرفتند. به هرحال این هم جبر والیبال است و ما باید تلاش کنیم با شکست تیم قدرتمند کاله به مرحله بعد صعود کنیم.

معدنی در ادامه در مورد تیم ملی نیز نکات قابل توجهی را بیان نمود:با برنامه‌ریزی صحیح تیم ملی والیبال ایران می‌تواند تا 5 ‌سال آینده جزو 8 تیم برتر جهان باشد.

معدنی درباره عملکردش در رأس کادر فنی تیم ملی اظهارداشت: در سال 2007 میلادی به همراه گاییچ یک برنامه بلندمدت برای تیم ملی والیبال تعریف کردیم. خوشبختانه در مدت فعالیتم در تیم ملی همواره از این برنامه جلوتر بودیم و حتی زودتر از جدول زمان‌بندی‌شده به اهداف خود دست یافتیم. حضور نسل طلایی والیبال و بازیکنان مستعد در تیم ملی موجب شد تا 7 پله در رده‌بندی جهانی پیشرفت کنیم.

 
 
متن کامل مصاحبه را در ادامه مطلب ببینید:

معدنی با اشاره به موفقیتهای تیمهای ملی ایران در سال 1389 افزود: در سال گذشته افتخارات زیادی را در سطح ملی به ارمغان آوردیم. از جمله در AVC کاپ طلا گرفتیم و در رقابتهای جهانی ژاپن را شکست دادیم. همچنین با یک نمایش تحسین‌برانگیز مقابل تیم قدرتمند ایتالیا توجه بسیاری از علاقه‌مندان والیبال را به تیم ملی ایران جلب کردیم و به نظر من به همین خاطر است که امروز شاهد حضور مربیان تراز اول دنیا مثل پرندی و ولاسکو در کنار تیم ملی هستیم. شاید اگر 2 یا 3 سال پیش از چنین مربیانی در مورد ایران سوال می‌کردید حتی نمی‌دانستند که تیم ما والیبال هم دارد اما امروز موفقیتهای والیبال ایران در سطح بین‌المللی موجب شده تا یک مربی سرشناس و صاحب سبک مثل "خولیو ولاسکو" هدایت تیم ملی ایران را به دست بگیرد. به اعتقاد من والیبال ایران پتانسیل قرارگرفتن در جمع 8 تیم برتر جهان را دارد و باید با تعریف یک برنامه مدون 5 ‌ساله به این هدف دست یابیم.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران با تبریک سال نو خاطرنشان کرد: امیدوارم سال خیلی خوبی را برای والیبال ایران شاهد باشیم به ویژه در رده سنی پایه و جوانان امسال ایران یکی از بهترین تیمهای تاریخ خود را در اختیار دارد و می‌تواند یک مدال خوش‌رنگ بگیرد. تیم نوجوانان ایران نیز مثل همیشه یکی از مدعیان برتر جهان خواهد بود همچنین در رده سنی بزرگسالان با هدایت خولیو ولاسکو باید شاهد موفقیتهای زیادی باشیم.

معدنی ادامه داد: ایران امسال از امتیاز میزبانی رقابتهای آسیایی بهره می‌برد اما نباید خودمان را از پیش‌قهرمان این جام بدانیم چون رقیبان ما در آسیا بیکار نشسته‌اند و آنها نیز تلاش می‌کنند به مقام اول آسیا دست یابند. امیدوارم همه شرایط برای پیشرفت والیبال ایران و حضور تیم ملی در المپیک لندن فراهم آید.

منبع:ایپنا