یادش بخیر! روزگاری بود که در هر کجا و کوچه خیابان این شهر که قدم میگذاشتی حرف از پگاه بود و نتایج آن. حتی اسم پگاه بر روی دیوارها نوشته می شد بس که در دل مردم برای خودش محبوب شده بود این تیم… مدتی میشود که داماش آمده، میگویند آمده است تا بماند نه آنکه دل مردم را با خود ببرد و برنگرداند!

با بازگرداندن بازیکنان همان تیم ، داماش هم می خواهد سعی کند تا دوباره مردم را با فوتبال آشتی دهد. داماش اما هدف های بالاتری دارد؛این را مدیرانش میگویند.. با دیدن عکس رو به رو که یکی از دوستان زحمت آن را کشیده این تفکر در ذهن تداعی میشود که آیا بعد از صعود به لیگ برتر میشود که آن خاطرات شیرین دوباره تکرار شود و اینبار دیوارها منقش به نام داماش شهر باران شود؟!

به امید آنکه سال 90 سال تحقق این آرزو باشد اکنون قسمت پایانی مروری بر آنچه که بر تیمهای فوتبال و والیبال داماش گیلان در سال 1389 گذشت در پیش روی شماست…

 

*دی ماه

 

*یکم دیماه ، تیم والیبال داماش گیلان اولین شکست خود در رقابتهای لیگ برتر والیبال ایران را تجربه میکند. در این دیدار که در کاشان و در حضور هواداران باریج اسانس برگزار شده بود، داماش گیلان با نتیجه 3 بر 1 بازی را واگذار میکند.

 

*چهارم دی ماه تیم فوتبال داماش گیلان در مسجد سلیمان به مصاف تیم نفت این شهر می رود و در حالی که تا دقیقه 92 در میان فحاشی و سنگ پرانی مسجد سلیمانی ها با نتیجه 2 بر یک از این تیم پیش بود در نهایت گل تساوی را دریافت میکند تا بازی با نتیجه 2 بر 2 مساوی خاتمه پیدا کند. قبل از دریافت گل تساوی داماش یک گل دیگر توسط هادی سهرابی به ثمر رسانده بود که از سوی تیم داوری که به نظر تحت تاثیر جو استادیوم بودند این گل آفساید اعلام شد تا در برگشت همین توپ گل تساوی نفتی ها به ثمر برسد.

 

 

 

*چهاراشنبه هشتم دی، تیم والیبال داماش گیلان در حالی که در تهران میزبان تیم پیشگامان کویر یزد بود با نتیجه 3 بر یک برابر این تیم شکست میخورد تا دومین شکست پی در پی خود را در 4 مسابقه تجربه کند.

 

*جمعه دهم دیماه تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم شهید عضدی شهر رشت میزبان تیم گلگهر سیرجان بود که در نهایت توانست در نبردی دیدنی این تیم را با نتیجه 2بر1 شکست دهد. گلهای داماش توسط علی نظیفکار و امین ترکاشوند به ثمر رسید.

 

*والیبال داماش گیلان پس از دو باخت پی در پی در روز چهارشنبه 15 دی ماه موفق شد در کرمان برابر تیم هیئت کرمان به برتری دست پیدا کند و این تیم را با نتیجه 3 بر 1 شکست دهد.

 

*هفدهم دی در روزی که نتایج بیشتر مسابقات به سود داماش رقم خورد ، داماش شهر باران نیز توانست در دومین دیدار پی در پی خانگی خود اینبار در مقابل تیم شهرداری بندرعباس با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسد تا با صعودی چشمگیر به رتبه دوم جدول ارتقا یابد.

 

*بیست و دوم دیماه تیم والیبال داماش گیلان نیم فصل را با پیروزی به پایان می رساند. داماش در دیداری نفس گیر در سالن حجاب با نتیجه 3 بر یک از سد سایپا البرز عبور میکند. بدین ترتیب تیم والیبال داماش که قرار بود تنها یک تا دو مسابقه را در تهران باشد تا نیم فصل رقابتها در پایتخت میزبانی کرد! البته دلیل این تاخیر تنها آماده نبودن سالن کارگران عنوان میشد!!!

 

*پنجشنبه 23 دی هفته سیزدهم و پایانی نیم فصل اول لیگ دسته اول با پیروزی داماش گیلان بر مهمترین رقیب خود در این گروه یعنی مقاومت سپاسی و صدرنشینی به اتمام میرسد. داماش گیلان در این مسابقه که در استادیوم حافظیه شیراز برگزار میشد ، توانست با تک گل محمدرضا مهدوی در دقیقه 76 پیروز مسابقه شود تا در نهایت به قهرمانی نیم فصل دست پیدا کند.

 

*در تعطیلات نیم فصل تیم فوتبال داماش گیلانی اردویی چند روزه را در جزیره کیش برپا میکند.

 

*بهمن

 

*هشتم بهمن اولین بازی فوتبال داماش گیلان در نیم فصل دوم برگزار میشود. در این مسابقه که در نطنز و در برابر تیم فولاد نطنز برگزار شد داماش با نتیجه یک بر یک در برابر این تیم متوقف میشود. از نکات مهم این مسابقه اعتراض به گل تساوی فولاد نطنز بود که بازیکنان و مربیان داماش معتقد به خطای هند مهاجم نطنز بودند. تک گل داماش در این دیدار توسط امین ترکاشوند مهاجم داماش گیلان به ثمر رسید.

 

*یکشنبه 10 بهمن ماه تیم والیبال داماش گیلان باز هم در یک بازی پر انتقاد اینبار از یک تیم قعر جدولی به اسم دانشگاه آزاد میبازد. این مسابقه که در تهران و میزبانی دانشگاه آزاد برگزار میشد در نهایت با نتیجه 3 بر یک به سود این تیم خاتمه یافت.

 

*هفدهم بهمن داماش گیلان در یک بازی سراسر هجومی و زیبا توانست با نتیجه 4 بر 3 بر تیم شهرداری یاسوج غلبه کند تا جایگاه خود را همچنان در صدر جدول رده بندی حفظ کند. افشین چاوشی با به ثمر رساندن 3 پنالتی توانست در این دیدار هت تریک کند، ضمن اینکه امین ترکاشوند نیز گل اول داماش گیلان را در این دیدار به ثمر رساند.

 

*چهارشنبه بیستم بهمن ماه تیم والیبال داماش گیلان پس از هشت هفته از برگزاری لیگ برتر والیبال بالاخره به رشت برگشت و در اولین دیدار خود در فصل 90-89 در شهر رشت و سالن کارگران توانست با نتیجه 3 بر صفر در برابر تیم ارتعاشات صنعتی به پیروزی دست یابد. از نکات قابل توجه این مسابقه میتوان به اعتراضات تعداد زیادی از هواداران نسبت به تاخیر در بازگشت داماش به شهر رشت اشاره کرد.

 

*یکشنبه 24 بهمن فوتبال داماش گیلان در یزد در برابر تیم تربیت این شهر قرار گرفت. این بازی که به علت تخلفات تماشاگران تربیت در استادیوم خالی از تماشاگر برگزار میشد در نهایت با نتیجه صفر بر صفر مساوی خاتمه یافت اما با توجه به نتایج سایر رقابتها داماش گیلان در صدر جدول باقی ماند.

 

*چهارشنبه 27 بهمن ماه تیم والیبال داماش در تهران بار دیگر باخت و اینبار در مقابل بانک کشاورزی. این مسابقه که در سالن حجاب و به میزبانی بانک کشاورزی برگزار میشد در نهایت با نتیجه 3 بر 2 به سود این تیم پایان پذیرفت.

 

*جمعه 29 بهمن خبر میرسد که امیر عابدینی مدیرعامل داماش گیلان در اقدامی جالب به علت شکست های والیبالیست های داماش تمامی بازیکنان و کادر فنی را به میزان 15 در صد از قرارداد جریمه میکند، ضمن اینکه این اخطار نیز به کادر فنی و بازیکنان داده میشود که من بعد بعد از هر شکست 5 در صد از قراردادشان کسر خواهد شد.

 

*در همین روزتیم فوتبال داماش گیلان موفق میشود در ادامه روند نتایج خوب خود در یک مسابقه زیبا و تماشایی درحالی که چندین و چند گل دیگر را نیز به ثمر نرساند، توانست تیم مس رفسنجان را با نتیجه 4 بر 1 شکست دهد تا علاوه بر تثبیت صدرنشینی به روند شکست ناپذیری خود نیز ادامه دهد. گل های این دیدار توسط محمدرضا مهدوی دو گل و افشین چاوشی و علی امیری هر کدام یک گل به ثمر رسید.

 

*اسفند

 

*چهارشنبه 4 اسفندماه تیم والیبال داماش گیلان باز هم در رشت موفق عمل کرد و توانست تیم باریج اسانس کاشان ، یکی از پدیده های این فصل را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد تا برای حداقل یک هفته در رتبه دوم جدول رده بندی قرار گیرد هر چند بعدها در پایان مسابقات دوره ای داماش با رتبه سوم به پلی آف رسید.

 

*جمعه 6 اسفند تیم فوتبال داماش گیلان در گرگان میهمان تیم اتکا بود که در پایان با یک گل از این تیم آنموقع قعرجدولی شکست میخورد تا علاوه بر اینکه بعد از 10 بازی شکست ناپذیری نتیجه بازی را واگذار میکند یک رتبه نیز در جدول رده بندی سقوط کند و به رتبه دوم نزول پیدا کند. این اولین باخت داماش پس از حضور مهدی دینورزاده به عنوان سرمربی داماش گیلان بود.

 

*دوازدهمین هفته از رقابتهای لیگ برتر والیبال باشگاه های ایران روز چهارشنبه برگزار شد و طی آن تیم والیبال داماش گیلان در شهر یزد به مصاف پیشگامان کویر این شهر رفت که در نهایت با نتیجه 3 بر یک مغلوب این تیم شد تا شکستی دیگر در کارنامه شاگردان حسین معدنی ثبت شود. جالب آنکه بازی رفت دو تیم در تهران و به میزبانی داماش (!) نیز با همین نتیجه سود یزدی ها خاتمه یافته بود.

 

*جمعه سیزدهم اسفند تیم فوتبال داماش گیلان در نبردی زیبا و تماشایی توانست با نتیجه 3 بر یک از سد کاوه تهران عبور کند.فرهادکاظمی سرمربی کاوه در پایان مسابقه از سوی هوادارانی داماش تشویق شد تا قدردانی خوبی از زحمات وی در رشت به عمل آید.

 

*هفته سیزدهم و ماقبل پایانی رقابتهای لیگ برتر والیبال باشگاه های ایران چهارشنبه 18 اسفند پیگیری شد و تیم والیبال داماش گیلان در این روز توانست با نتیجه 3 بر یک از سد تیم هیئت کرمان عبور کند.

 

*تیم فوتبال داماش گیلان موفق شد در هفته بیستم و در خارج از خانه پیروز میدان شود تا دوباره به صدر جدول صعود کند. در این روز داماش شهر باران در اراک تیم همیاری را با نتیجه 2 بر 1 شکست داد. گلهای داماش در این بازی توسط افشین چاوشی از روی نقطه پنالتی و علی نظیفکار به ثمر رسید.

 

*تیم والیبال داماش گیلان هفته پایانی لیگ برتر والیبال ایران را با شکست پایان داد تا با کسب رتبه سوم حریف کاله آمل در پلی آف شود. داماش در هفته چهاردهم و پایانی لیگ در روز چهارشنبه 25 اسفند در کرج در دیداری نزدیک با نتیجه 3 بر 2 از تیم سایپا شکست خورد.

 

*و بالاخره در واپسین روزهای سال 1389 در روز 27 اسفند قرار بود تیم فوتبال داماش گیلان میزبان تیم پیام مشهد باشد که با نیامدن تیم پیام به رشت به علت اعتصاب بازیکنان این تیم. این بازی برگزار نشد تا این مسابقه سه بر هیچ به سود داماش رشت اعلام شود. با این حساب داماش توانست سال را با صدرنشینی و 3 امتیاز اختلاف به پایان برساند.

 

 

پایان