*تیرماه

 

*در هفته آخر لیگ دسته اول تیم فوتبال داماش گیلان موفق شد با گل دقیقه 92 مصطفی حاجتی در تهران و در برابر تیم مهرکام پارس به عنوان تیم دوم به مرحله پلی آف صعود کند و برق که در اراک 2 بر صفر پیروز شده بود از صعود باز بماند.

 

*در روز جمعه 11 تیر ماه داماش گیلان بازی رفت پلی آف خود را در جوی عجیب و ناجوانمردانه با نتیجه 5 بر 1 واگذار کرد تا امید همگان برای صعود در بازی برگشت کمرنگ شود.تماشاگران آبادانی جوی بد را برای تیم داماش و همینطور هواداران تیم فراهم کرده بودند به طوری که هواداران تنها تا دقیقه 30 بازی توانستند بر روی سکوها دوام بیاورند.

 

*بازی برگشت پلی آف نیز در روز پنجشنبه 17 تیر ماه و در کوران مسابقات جام جهانی در رشت برگزار شد. از این مسابقه با توجه به نتیجه بد داماش رشت در دور رفت تنها 6 هزار نفر استقبال کردند. داماش 60 دقیقه به صورت همه جانبه بر روی دروازه نفت یورش آورد اما در ادامه نا امیدانه به بازی ادامه داد و در نهایت این دیدار با نتیجه 2 بر 1 به سود نفت خاتمه یافت تا یک فصل تلاش داماش بدین شکل از دست برود.

 

 

 

*در روز شنبه 19 تیر خبر رسید که برخی بازیکنان بومی و سالهای قبل داماش و پگاه در حال بازگشت به این تیم هستند و چند بازیکن قدیمی این تیم از جمله نظیفکار؛ چاوشی و مهدوی قرارداد نیز امضا کردند.

در روز دوشنبه 28 تیر خبر رسید که علی نظرمحمدی نیز مراحل پایانی امضا قرارداد را طی میکند.

 

*امرداد ماه

 

* یکم مرداد بهنام افشه هم با داماش قرارداد بست

 

*سوم مرداد خبر رسید که هشت بازیکن داماش رسما رفتنی شدند و 4 بازیکن نیز قراردادشان را تمدید کردند.رضا طاهری دومین گلزن برتر داماش،محسن رسولی بازیکنی که در انتهای فصل فقط توانست بازی کند،تقی قاسم زاده مدافع متوسط داماش، حبیب شاکری و رضا آقامحمدی ، شاهین شفیعی ، امیر اظهری و مسعود ابطحی هشت بازیکنی شدند که رسما از داماش رفتند.
علی امیری ، مهرزاد رضایی ، محمد آبشک و مصطفی حاجتی 4 بازیکنی بودند که در این روز قراردادشان تمدید شد.

 

*در روز دوشنبه 7 مردادماه خبری عجیب از سوی امیر عابدینی مدیرعامل داماش گیلان بر روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت با این مضمون که نام داماش گیلان به درفک گیلان تغییر خواهد کرد! این خبر به محض انتشار از سوی هواداران مورد انتقاد قرار گرفت و سعی شد با انتشار یک بیانیه در قالب طومار نسبت به این قضیه اعتراض شود.

 

*در روز 9 مرداد خبر رسید که 3 نفر دیگر نیز از داماش گیلان جدا شدند تا جمع جدا شده به 11 نفر برسد! مصطفی حقی پور، حسین ملکی و علی قاسمیان نام سه بازیکنی است که جدایی شان قطی شد. از این بین جدا شدن حسین ملکی بعد از 6 سال تعجب همگان را بر انگیخت.

 

*دهم مرداد خبر رسید که محمد سیاه مدافع فصل گذشته داماش گیلان به علت دوپینگ محروم شد.

 

*داماش گیلان در روز 14 مرداد در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم همشهری خود داروسازی سبحان رشت رفت که در نهایت با نتیجه 8 بر 1 بر این تیم پیروز شد.

 

*یکشنبه 17 مرداد گروه بندی و برنامه ررقابتهای لیگ دسته اول در فصل 89-90 مشخص شد و داماش رشت با تیمهای شهرداری بندرعباس،مقاومت سپاسی شیراز
همیاری اراک،صنعتی کاوه تهران،فولاد نطنز،پیام خراسان،اتکا گلستان،گل گهر سیرجان،شهرداری یاسوج ،ماشین سازی تبریز،مس رفسنجان،نفت مسجد سلیمان،تربیت یزد در گروه A قرار گرفت.

 

*در اواخر مرداد ماه طومار هواداران در اعتراض به تغییر نام داماش تهیه و به باشگاه تسلیم میشود که در نهایت نیز نام باشگاه داماش گیلان تغییر نمیکند.

 

*دوشنبه 25 مرداد 7 بازیکن تیم والیبال داماش گیلان به تیم ملی والیبال ایران دعوت میشوند. ضمن اینکه محسن فروزان دروازه بان فصل گذشته فوتبال داماش گیلان رسما از این تیم جدا میشود.

 

*بیست و ششم مرداد داماش رشت در دیداری تدارکاتی در تهران با نتیجه 2 بر 1 داماش درود را شکست میدهد و در روز 28 مرداد نیز با داماش تهران صفر بر صفر مساوی میکند.

 

*شهریور ماه

 

*سوم شهریور تیم فوتبال داماش گیلان که خود را برای فصل جدید لیگ دسته اول آماده میکند در دیداری تدارکاتی تیم یاران را با نتیجه 8 بر صفر شکست میدهد.

 

*در روز 9 شهریور داماش گیلان یکبار دیگر در برابر داماش تهران قرار میگیرد که اینبار با نتیجه 4 بر3 بازی را واگذار میکند.

 

*سریال باخت های داماش در دیدار های دوستانه همه را نگران میکند. اینبار داماش در روز هفدهم شهریور از تیم چوکا تالش با نتیجه 2 بر 1 میبازد. در همین روز خبر میرسد که جمعی از بازیکنان تیم داماش گیلان در باشگاه نسبت به رفتار ماریان پوشنیک سرمربی جدید داماش اعتراض میکنند!

 

*19 شهریورداماش گیلان میلوش رادونویچ دروازه بان مونته نگرویی را به ترکیب خود اضافه میکند.

 

*در روز بیست و دوم شهریورماه به طور رسمی اعلام شد که در جواب طومار هواداران نام باشگاه داماش گیلان به درفک تغییر نخواهد کرد.

 

*25 شهریور تیم فوتبال داماش گیلان در میان ضعف خبری و عدم اطلاع رسانی صحیح در دیداری دوستانه در استادیوم سردار جنگل رشت به مصاف نساجی مازندارن میرود که در نهایت با نتیجه 2 بر 2 این بازی به تساوی کشیده میشود.

 

*28 شهریور زمان رسمی آغاز لیگ یک روز اول مهر اعلام میشود.

 

*30 شهریور تیم فوتبال داماش گیلان آخرین بازی تدارکاتی خود پیش از آغاز لیگ دسته اول با چوکا تالش را با نتیجه 4 بر صفر میبرد.

 

 

ادامه دارد…