با ملحق شدن مرتضی ابراهیمی به داماش گیلان که نمایش خوبی هم از خود در تمرینات روزهای نشان داده ، انتظار می رود خط دفاعی مستحکمی در فصل آینده شاهد باشیم . اکنون اولین مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان با مرتضی ابراهیمی را در ادامه می خوانید :

 

varesh-sport.com : بازگشت به تیم سابقت را خوش آمد می گوئیم، بیوگرافی کوتاهی از خودتان برای خوانندگان وارش اسپرت بگوئید؟

مرتضی ابراهیمی ،متولد 1360 در شهرستان رشت(منطقه چوکام).از سال 77 با استقلال رشت شروع کردم و هفت سال در خدمت استقلال رشت و پگاه گیلان بودم . پس از آن دو سال در استقلال تهران ، دو سال مس کرمان و سه سال هم در سایپا بازی کردم…

 

varesh-sport.com : چطور شد که بعد از هفت سال به تیم شهرت برگشتی؟ نکته ی مهم اینجاست که در اوج بی پولی هم برگشتی…!

هفت سال بود در خارج از استان بازی می کردم والحمدالله شرایطم خوب بود ولی همیشه دوست داشتم چون از این تیم فوتبالم را آغاز کردم به تیم شهر خودم به نوعی کمک کنم.

در سال های گذشته شرایط به شکلی نبود که بتوانم در تیم شهرم بازی کنم اما امسال آقای امید هرندی دعوت به همکاری کردند و من هم با کمال میل قبول کردم و طی جلسه ای هم که با آقای عابدینی داشتم بدون هیچ مشکل خاصی به توافق رسیدیم. دلیل اصلی برگشتن من چیز خاصی نبود جز اینکه بچه ی این شهرم و همیشه دوست داشتم در تیم شهر خودم بازی کنم . درست است که در آن موقعی که اینجا بازی می کردم اسم تیم داماش نبود ولی این همان تیم سابقم هست و دوستان خیلی زیادی در اینجا دارم . آن موقع که من بازی میکردم بازیکنان کم سن و سالی در تیم بودند که الان جز با تجربه های تیم هستند و بیشتر دوست داشتم در کنار دوست هایم بازی کنم و آن دینی که به این شهر و تیم شهرم داشتم را ادا کنم… امیدوارم که بتوانم به تیم کمک کنم .

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

varesh-sport.com : وقتی در سال 84 و بعد از سقوط پگاه گیلان از تیم شهرتان جدا شدید بازوبند کاپیتانی تیم بر بازوی شما بود. با بازگشت دوباره به این تیم،انتظار بازوبند کاپیتانی تیم سابق تان را دارید؟!

نه! به نظر کم کسی که می خواهد وارد تیمی شود،اگر بخواهد به فکر کاپیتانی تیم باشد از لحاظ معرفتی و حرفه ای در سطح پایینی است. الحمد الله این تیم بازیکنان باتجربه زیادی مثل اقای مهدوی،چاوشی،نظیف کار،حاجتی و … دارد .
این عزیزان چندین سال است به خوبی تیم را جمع می کنند و من اصلا توقعی در این قضیه ندارم . همه دوستانم هستند و اگر اولویتی باشد، اولویت با همین عزیزان است.

varesh-sport.com : شما با تیم قرار داد بستید؟

به طور رسمی ثبت نکردم،چون هم کارهای تسویه ام با تیم سابقم مانده و هم شرایط باشگاه داماش به گونه ای است که شرایط تثبیت شده ای ندارد و آقای عابدینی هم تهران تشریف دارند . من هم باید بروم دنبال کارهای تسویه حسابم و به امید خدا ظرف هفته آینده قرار دادم را ثبت می کنم.

 

varesh-sport.com : مطمئنا با این شرایط انتظار مالی زیادی هم ندارید؟

وقتی به من پیشنهاد شد که به داماش بیایم، شرایط این تیم را می دانستم و مطمئنا توقع مالی که از تیم های دیگر دارم را از داماش ندارم . تنها چیزی که باعث شد داماش را انتخاب کنم،شهرم ، دوستانم و از همه مهمتر اینکه وقتی امروز در حال تمرین بودم آن حسی را داشتم که سال 77 برای اولین بار با تیم تمرین کردم… این فضا و حس را نمی شود با پول عوض کرد.

 

مرتضی ابراهیمی - حامد طباطبایی

 

varesh-sport.com : شرایط تیمی را چطور می بینید؟آیا در سال هایی که در تیم حضور نداشتید پیگیر نتایج آن بودید؟

خدا را شکر دوستان می توانند شهادت بدهند که خیلی پیگیر مسائل تیم بودم و دوست داشتم خیلی زودتر از این به شهرم برگردم. ما بازیکنان خوبی داریم و اگر بتوانیم چند بازیکن کلیدی بگیریم می توانیم یک تیم خیلی خوب برای فصل آینده تشکیل بدهیم .

 

varesh-sport.com : داماش در فصل گذشته دو دفاع وسط خوب به نام محمد مختاری و علیرضا نظیف کار را در ترکیب خود داشت؛ با آمدن شما که همیشه از مدافعان خوب فوتبال ایران بوده اید رقابتی در این پست به وجود می آید. آیا این رقابت باعث پیشرفت می شود و یا امکان دارد باعث ایجاد مشکلاتی شود؟!

به نظر من در این مورد قضاوت کردن خیلی زود است . بهترین تیم های دنیا تیم های خود را با 5 دفاع وسط خوب می بندند و اگر تیمی بخواهد با دو دفاع وسط خوب فصل را شروع کند به مشکل می خورد . به نظر من اگر رقابت نباشد آن تیم علاوه بر اینکه پیشرفت نمی کند پس رفت هم می کند! من وظیفه ام این است که بتوانم خوب تمرین کنم و تمام تلاشم را برای پیشرفت خودم و تیمم انجام دهم و تصمیم نهایی با سرمربی تیم خواهد بود .

 

varesh-sport.com : وقتی به استقلال تهران پیوستید شرایط شما به چه شکل بود ؟

وقتی به استقلال رفتم 50 درصد بازی ها را انجام دادم و در شرایطی که آقای فکری،صادقی و قربانی سه سال در کنار هم بازی می کردند من به این ها اضافه شدم و به صورت چرخشی بازی می کردیم.

در آن سال خط دفاع استقلال بهترین خط دفاع فصل شد و قهرمان ایران شدیم با توجه به اینکه من 23 سال داشتم و از شهرستان هم به استقلال رفته بودم این آمار خوبی بود تا همان سال به تیم ملی دعوت شوم اما سال دوم که آقای قلعه نویی از تیم رفتند ، تعدادی بازیکن جدید به ما اضافه شدند و به من نسبت به سال اول بازی  کمتری رسید که چون دوست داشتم بازی کنم از استقلال جدا شدم.

 

varesh-sport.com : یک سوال حاشیه ای داریم که البته قصد و نیت خاصی را هم دنبال نمی کند و فقط می خواهیم برخی مسائلی که به گوش می رسید روشن شود . بعضی از افرادی که در گذشته در کنار تیم بودند معتقد بودند که بازیکنانی مثل مرتضی ابراهیمی ، پژمان نوری و … دوست داشتند تیم سقوط کند تا به عنوان بازیکن لیگ یکی به تیم های دیگر بروند! (وارش اسپرت این ادعا را تایید یا تکذیب نمی کند)

خوشبختانه کسانی که من را می شناسند می توانند شهادت دهند که اینطور نبوده است . من کاپیتان تیم ملی نوجوانان بودم و سابقه بازی در تیم ملی جوانان را داشتم. بازیکن فیکس تیم ملی امید بودم و دوسال قبل از اینکه این تیم سقوط کند با استقلال تهران قرار داد بستم و یک جلسه تمرین هم کردم ولی به خاطر شهر خودم  برگشتم. مسئولین و مربی های آن فصل می توانند در این مورد شهادت بدهند.

پیشنهاد استقلال تهران را در دو سال قبلش نادیده گرفتم و سال بعدش هم از استقلال، پرسپولیس، سپاهان و خیلی از تیم های لیگ برتری دیگر پیشنهاد داشتم و با آنکه زیر 23 سال بودم به خاطر شهرم نرفتم بعد آیا عقل سلیم قبول می کند که من از سقوط تیم شهرم خوشحال بشوم؟!

 

مرتضی ابراهیمی

 

varesh-sport.com : روند بومی گرایی که در تیم پیش گرفته شده است از نگاه شما چطور است؟

اگر ما دنبال بومی گرایی باشیم، من مرتضی ابراهیمی نمی توانستم هفت سال بیرون استان بازی کنم! من فکر کنم یک مقدار باید بزرگتر فکر کنیم… به نظر من در انتخاب بازیکن اولویت باید با بومی ها باشه ولی در صورت ضعف باید از بازیکن های شهرهای دیگر استفاده کنیم . اگر بازیکن غیربومی به این شهر عرق و تعصب داشته باشه و بتواند ضعف ما را پوشش دهد باید از این گونه بازیکنان استفاده کرد ولی درکل بهتر است که اولویت با بازیکنان و مربی بومی باشد.

 

varesh-sport.com : با توجه به شرایط فعلی جایگاه داماش در فصل آینده را چطور می بینید؟!

نباید احساسی و از روی تعصب نظر بدهیم و با توجه به شرایطی که همه در جریان آن هستند پیش بینی داشته باشیم . الان اسکلت تیم فصل گذشته حفظ شده است و اگر چند بازیکن خوب به تیم اضافه شوند شرایط خوبی خواهیم داشت.ما ظرفیت هایی اینجا داریم که خیلی از تیم های دیگر ندارند و هوادارن زیادی هم داریم که هم به استادیوم می آیند و هم مثل شماها در سایت ها از تیم حمایت می کنند و این نشان می دهد که همه پیگیر مسائل تیم هستند.

به نظر من از نظر علاقه ، تعصب و همینطور غیرت هواداران یک قدم از خیلی از تیم های جلوتر هستیم ولی از لحاظ شروع تمرینات یک مقدار عقب هستیم اما فکر می کنم اگر بتوانیم شرایط تیم را تا آخر هفته جمع کنیم و می توانیم جز تیم های خوب لیگ باشیم و حداقل می توانیم جایگاهی مثل سال گذشته به دست بیاوریم!

 

varesh-sport.com : در سال 88 که به همراه تیم مس کرمان به رشت آمدید، پس از بازی با داماش در مصاحبه ای گویا گله هایی از تیم و تماشاگران داشتید و…

نه من در هیچ مصاحبه ای از تماشاگران و تیم هیچ وقت گله ای نکردم .فقط در یکی از صحنه های آن بازی آلوز بازیکن داماش فیر پلی را رعایت نکرد و درگیری بین امیرحسین صادقی و او رخ داد؛ من وارد آن صحنه شدم و خواستم آنها را جدا کنم که آلوز به من توهین کرد و من هم در همان جریان بازی پاسخ او را دادم .

 

varesh-sport.com : بسیاری از هواداران از حضور دوباره شما در تیم خوشحال شدند . به عنوان حرف پایانی چه صحبتی با هواداران دارید ؟

از صمیم قلب خوشحال هستم که دوباره به تیمم برگشتم و الان دقیقا حس آن روزهایی را دارم که از اینجا آغاز کردم و چندین و چند سال با این تیم بازی کردم . امسال تمام عوامل و تلاش ها دست به دست هم داده اند تا یک تیم متحول شده و بومی را داشته باشیم… یک سرمربی جوان از شهر رشت به این تیم آمده است که مطمئنا انتظار می رود حمایت شود .

گر یک مقدار صبر و حوصله بیشتر شود و حمایت ها هم بیشتر و اگر ما به جای اینکه فقط به همین امسال توجه داشته باشیم فکر سال های آینده باشیم ، مطمئنا ظرف دو تا سه سال آینده این تیم می تواند یکی از پرقدرت ترین تیم های ایران شود . سپاهان الان یکی از تیم های پرقدرت ایران است اما اگر یادتان باشید این تیم در سال 82-81 داشت سقوط می کرد و در هفته آخر بود که توانست در لیگ بماند ؛ پس از آن بود که یک سری تغییرات اساسی در باشگاه ، سیستم و بازیکنانش انجام داد و پس از 5 سال توانست یک موقعیت تثبیت شده در فوتبال ایران بدست بیاورد .

اگر همه عوامل پشت هم باشند و دست به دست هم بدهیم من فکر می کنم با حمایت تماشاگران، مسئولین و تلاش من بازیکن، می توانیم ظرف دو تا سه سال جایگاه تثبیت شده خوبی را در فوتبال ایران داشته باشیم .

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید