اولین دوره المپیاد ورزشی کاراته دختران 4 و 5 آذرماه به میزبانی سنندج برگزار شد و تیم گیلان بر سکوی قهرمانی قرار گرفت.
به گزارش وارش اسپرت – پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان، در این دوره از رقابتها که در سالن آزادی سنندج برگزار شد، در رده سنی نونهالان 135 کاراته کا و در رده سنی نوجوانان 109 نفر به روی تاتامی رفتند که در پایان و در مجموع مدالی تیم گیلان با ۳ طلا عنوان قهرمانی را بدست آورد.

لرستان با ۲ طلا, یک نقره و یک برنز دوم شد. ایلام با یک طلا و ۲ نقره در مکان سوم ایستاد.

مازندران با یک طلا، یک نقره و ۲ برنز چهارم شد. تیم کردستان با یک طلا و ۲ برنز در مکان پنجم ایستاد.

تیم فارس با یک طلا ششم شد. تیم های تهران و هرمزگان با یک نقره و یک برنز مشترکاً هفتم شدند. تیم های کرمان، قزوین و آذربایجان شرقی با یک نقره در مکان هشتم قرار گرفتند.

تیم های کرمانشاه، اصفهان، همدان و سیستان و بلوچستان با ۲ برنز نهم شدند و تیم های زنجان، سمنان و البرز با یک برنز در رده دهم قرار گرفتند.

 

اسامی مدال آوران این سابقات بدین شرح است:

رده سنی نوجوانان/
وزن 42- کیلوگرم: زهرا ابراهیمی از گیلان اول شد، سایدا ایدی از ایلام در مکان دوم قرار گرفت. فاطمه یوسفی از اصفهان و مهلا آذری از سیستان و بلوچستان سوم مشترک شدند.
در این وزن 25 کاراته کا شرکت داشتند.

در وزن 47- کیلوگرم: اسراء کریمی راد از ایلام بر سکوی قهرمانی ایستاد. زهرا علیزاده از تهران دوم شد. یلدا نقی بیرانوند از همدان و ستایش نادری از کرمانشاه سوم مشترک شدند.
در این وزن 28 نفر حضور داشتند.

در وزن 54-کیلوگرم: فاطمه بداق از لرستان در جای اول قرار گرفت. عسل مرادی از هرمزگان در مکان دوم ایستاد. مریم الهی سرخه از کرمانشاه و مینو وهاب پور از البرز مشترکاً در مکان سوم قرار گرفتند.
در این وزن 28 کاراته به میدان رفتند.

در وزن 54+ کیلوگرم: آتنا محبوب از گیلان اول شد. نرگس محمدی از لرستان در جای دوم ایستاد. یگانه خواجه کلایی از مازندران و جوانا رسولی از کردستان سوم مشترک شدند.
در این وزن 28 نفر با هم مبارزه کردند.

در رده سنی نونهالان/
در وزن 38- کیلوگرم: آتین ایرجی از کردستان اول شد. فاطمه بشیری از ایلام در مکان دوم ایستاد. رومینا خادمی از تهران و کوثر نوری از سیستان و بلوچستان سوم مشترک شدند.
30 کاراته کا در این وزن به روی تاتامی رفتند.

در وزن 42- کیلوگرم: سونیا میرزایی از لرستان در جای نخست قرار گرفت. فاطمه زهرا سعیدآبادی از کرمان دوم شد. نرگس بشارت از اصفهان و مائده زارعی از همدان سوم شدند.
در این وزن 29 کاراته کا به میدان رفتند.

در وزن 47- کیلوگرم: ملیکا اسدی از فارس اول شد. سیده مهدیه سیپورشکتایی از مازندران در مکان دوم قرار گرفت. الهه حاجی احمدی از کردستان و آیدا طاهری از زنجان مشترکاً عنوان سومی را کسب کردند.
در این وزن 28 نفر با هم مبارزه کردند.

در وزن 52- کیلوگرم: فرناز پورغلامی از گیلان اول شد. زینب بازدارپرشکوهی از قزوین در جای دوم ایستاد. هانیه رشیدیان از لرستان و بشرا ایمانی از مازندران سوم شدند.
در این وزن 25 شرکت کننده حضور داشت.

در وزن 52+ کیلوگرم: هانا حسین پور از مازندران عنوان نخست را کسب کرد. هلیا احمدی از آذربایجان شرقی دوم شد. الینا صفاجو از سمنان و آناهیتا عبدالملکی از هرمزگان سوم مشترک شدند.
در این وزن 23 نفر حضور داشتند.

51 داور قضاوت این مسابقات را بر عهده داشتند.

 

/سایت فدراسیون کاراته