وارش اسپرت:

 

بازی تیم فوتبال داماش گیلان با نفت مسجد سلیمان با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید این در حالی بود که کمک داور مسابقه گل سوم داماش را مردود اعلام کرد و از همه بدتر این که تماشاچیان میزبان در دقایق پایانی بازی با پرتاب سنگ به زمین مسابقه و بکار گیری الفاظ غیر اخلاقی فضای کاملا غیر ورزشی در این مسابقه ایجاد کردند.

 

در این بازی ابتدا حریف در دقیقه هشتم نیمه اول به گل برتری دست یافت اما 22 دقیقه بعد علی نظیف کار مدافع داماش از روی نقطه پنالتی موفق شد تا گل تساوی را به ثمر برساند . در نیمه دوم بار دیگر علی نظیف کار در دقیقه 70 بازی با یک ضربه سر که از نقطه کرنر ارسال شده بود تیم داماش گیلان را 2 بر 1 جلو انداخت تا داماش روند هجومی خود را در ادامه بازی ، دنبال کند.

 

به دنبال این گل و از روی پاس کاری دیدنی رضا مهدوی با هادی سهرابی ، وی موفق به گشودن دروازه نفت مسجد سلیمان برای بار سوم شد اما در یک تصمیم غیر منتظره ، کمک داور مسابقه این گل را به عنوان آفساید مردود اعلام کرد . در پایان نود دقیقه داور تصمیم به اعلام 5 دقیقه وقت اضافی می گیرد تا آن که حریف در دقیقه 93 موفق به بثمر رساندن گل تساوی می شود.

 

 

 

مهدی دینورزاده سرمربی داماش گیلان در باره این بازی گفت : بچه ها در همه خطوط بسیار خوب بازی کردند و همه تلاش خود را به خرج دادند و زحمت خود را کشیدند و گل سوم را هم به ثمر رساندند که به نظر من مردود اعلام کردن این گل احتیاج به بازبینی آن دارد زیرا فکر می کنم این گل صحیح به ثمر رسید.

دینورزاده در باره 5 دقیقه وقت اضافی گفت : فکر نمی کنم این مقدار وقت تلف شده در مسابقه بود و این هم از مواردی است که احتیاج به دقت نظر دارد.

وی درباره شرایط میزبانی گفت : متاسفانه الان که بازی تمام شده ( ساعت 16/145) نیروی انتظامی برای حفظ امنیت تیم داماش اجازه خروج از ورزشگاه را به ما نداده زیرا متاسفانه برخی افراد غیرمسئول از تماشاچیان حریف برخوردهای غیر مسئولانه کرده اند و من از این بابت بسیار متاسف هستم و جا دارد این موضوع از سوی مسئولین فدراسیون مورد بررسی قرار گیرد ، من نمی دانم که اگر ما بازی را می بردیم آن وقت وضع ما این جا چگونه می شد ؟ جا دارد فضای ورزشگاه در 20 دقیقه آخر بازی مورد ارزیابی قرار گیرد که چگونه با فحاشی و سنگ پرانی جو بدی را در ورزشگاه ایجاد کردند.

 

رضا مهدوی کاپیتان داماش گیلان نیز در باره این بازی گفت : بچه های ما امروز یکی از بازی های بسیار خوبشان را ارائه کرد و من فکر می کنم عدم قاطعیت داور و تحت تاثیر قرار گرفتن وی از جو بد ورزشگاه باعث شد تا داماش گیلان به جای برد اکنون با تساوی بازگردد.

وی در باره پنالتی حریف که در اوایل نیمه دوم به ضرر داماش توسط داور اعلام شد گفت : به نظر من این صحنه اصلا پنالتی نبود و من به داور هم اعتراض کردم اما جواب داور منطقی نبود ، به هر حال خوشبختانه این پنالتی هم به نفع حریف به ثمر نرسید و در نهایت حق ما اینجا ضایع نشد .
وی در باره جو ورزشگاه گفت : وقتی حریف از ما عقب افتاد در 25 دقیقه پایانی بازی محیط ورزشگاه فحاشی و پرتاپ انواع سنگ به زمین مسابقه بود و من چند بار به داور تذکر دادم و حتی سنگ ها  را هم نشان دادم اما نمی دانم داور برای حفظ سلامت بازیکنان ما چرا بازی را متوقف نمی کرد ؟ آیا چون این بازی ها در برنامه هایی مثل نود آنالیز نمی شود و در تلویزیون پخش نمی شود باید از سوی داوران بدون اهمیت برخورد شود؟

 

وی ادامه داد : به نظر من در چند نوبت بازیکنان حریف باید به دلیل خطاهای عمد از زمین مسابقه اخراج می شدند و حتی بازی به دلیل شرایط بد ورزشگاه باید متوقف می شد اما به هر حال این فضا بر روند داوری تاثیر گذاشت و من جدا از مسئولین می خواهم این بازی ها را مورد ارزیابی دقیق قرار بدهند و در مقابل متخلفان بایستند و با آن ها برخورد کنند.

 

 

 

 

داماش ایرانیان