دیا وارش: سید امیر حسین علوی در گفتگو با حرف تازه گفت: طبق لایحه ارسال شده از سوی شهرداری، کمک به هرکدام از دو تیم داماش و سپیدرود به مبلغ ۸۴۱ میلیون تومان پیشنهاد و درخواست شده بود که تنها اندکی در جزییات متفاوت بودند. با توجه به اینکه داماش هم یکی از تیم های خوب و ریشه دار شهر رشت به شمار می رود؛ شورا در خواست کرده بود که به هر دو تیم کمک شود به همین دلیل در لایحه ای که از شهرداری به شورا آمده بود کمک به هر دو تیم مطرح شده بود.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مالکیت جدید تیم داماش و حضور همزمان اسماعیل حاجی پور در شورا و هیئت مدیره این تیم در خصوص موانع قانونی کمک به داماش تصریح کرد: در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی که با حضور اسماعیل حاجی پور مالک داماش و عضو این کمیسیون برگزار شد مقرر گردید تا دو هفته آینده پاسخی در خصوص این موضوع ارائه شود تا بتوانیم در خصوص کمک به داماش تصمیم گیری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مالی این روزهای سپیدرود افزود: با توجه به وضع موجود ، کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت به این نتیجه رسید که هرچه سریع تر لایحه کمک مالی به سپیدرود تصویب شود و این اتفاق هم افتاد.

سید امیرحسین علوی خاطر نشان کرد: لازم به توضیح است که کمک به سپیدرود به صورت نقدی و غیرنقدی از سوی شهرداری رشت انجام خواهد شد و در مقابل سپیدرود هم برای برندسازی شهر رشت، بخشی از تبلیغات شهرداری را بر عهده می گیرد که می تواند روی پیراهن و یا به شکل تبلیغات محیطی باشد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه بحث خرید سهام سپیدرود به هیچ عنوان دنبال نمی شود گفت: نگاه شورا، حمایت ویژه از این دو تیم است و آنچه امروز برای شورا اهمیت دارد سرپا ماندن این دو تیم است و اینکه در لیگ هایی که حضور دارند جایگاه خودشان را حفظ و تثبیت کنند و ان شاء الله که ارتقا هم بدهند.

وی نسبت به حل مشکلات سپیدرود در اسرع وقت اظهار امیدواری کرد و افزود: بسیاری از جوانان این شهر به این تیم قدیمی ریشه دار محبوب شهر رشت دل بسته اند و ما هم بر اساس همین دغدغه ها دنبال این هستیم این تیم را تمام و کمال حمایت کنیم.

علوی در توضیح مساله غیر قانونی بودن کمک به داماش به دلیل مالکیت داماش از سوی اسماعیل حاجی پور و عضویت ایشان در شورا، خاطر نشان کرد: با توجه به دغدغه هایی که مالک داماش هم دارد و بارها اشاره کرده است که حاضر است برای سرپاماندن داماش از یکی از این دو جایگاه انصراف دهند؛ منتظر اعلام نظر اسماعیل حاجی پور هستیم و به محض اعلام نظر، موضوع کمک به داماش را هم پیگیری خواهیم کرد.هرچند ما دوست داریم ایشان هم در داماش بماند و هم در شورا بماند و ما هم با هر ابزاری که داریم به این تیم کمک کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت گفت: اسماعیل حاجی پور اگر به سمت تیم داری رفته است به دلیل تعصبی بوده که به این تیم داشته و منفعت مالی در این فوتبال وجود ندارد که به خاطر آن مالکیت این تیم را بر عهده گرفته باشد.

وی افزود: برای قاطبه اعضای شورا این دو تیم اهمیت دارند و در سه سال گذشته هم شورا با حمایت های مادی و معنوی از این دو تیم حمایت کرده است و سعی کردیم آنچه در توان شورا بوده است برای ورزش استان در تمامی رشته ها انجام دهیم.

سید امیرحسین علوی در پایان گفت: امروز هم این کمک ها به انحاء مختلف صورت می گیرد و حمایت های غیر نقدی و درصدجزیی کمک نقدی انجام می شود. شورا نگاه حمایتی به این دو تیم داشته و اعلام کرده است که کمک ها متوقف نشود. لایحه هم به تصویب رسیده است و سریعا به شهرداری ابلاغ می شود.