وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : مدیرعامل باشگاه داماش با انتقاد شدید از وضعیت داوری‌های لیگ و وضعیت این روزهای فوتبال گفت: اگر وضع همین‌طور بماند نام داورهای متخلف را افشا می‌کنم.

 

به گزارش وارش اسپرت امیر عابدینی در گفتگو با ایسنا ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد : سه بازی پشت سر هم است که نتیجه را به داورها واگذار می‌کنیم. در بازی با راه آهن در دقیقه 94 یک پنالتی مشکوک برای حریف گرفتند و در بازی با صبا دو پنالتی روی ابراهیمی شد که داور نگرفت که خدا را شکر کارشناس داوری تلویزیون یکی از آنها را تایید کرد. در بازی دیروز (دوشنبه) هم که پنالتی ما را نگرفتند. در اصل در این سه بازی که دو مساوی و یک باخت نصیب ما شد هفت امتیاز ما را گرفتند.

 

متن کامل گفتگو در ادامه مطلب

* مگر می‌شود تیمی یک شبه متحول شود؟

عابدینی ادامه داد: حرف من این است که مگر می‌شود تیمی یک شبه متحول شود و دیگر نبازد و داوری‌ها هم طوری باشد که به نفع این تیم باشد؟ اگر قرار باشد کارها طوری طراحی شوند که برخی تیم‌ها بمانند و برخی سقوط کنند فاجعه است. از طرف دیگر نمی‌دانم چه سبک و سیاقی است که هرکه ناظر داوری بازی ما می‌شود همان هفته به عنوان کارشناس داوری به تلویزیون می‌رود؟ حداقل دو بار این اتفاق افتاده است. صدا و سیما و به‌ویژه برنامه 90 اگر می‌خواهند بی‌طرف باشند باید از کسانی دعوت کنند که در کمیته داوران حضور نداشته باشند. قرار نیست که همه‌ی کارشناسان برنامه افراد شناخته شده باشند.

 

وی هم‌چنین در واکنش به مصوبه کمیته داوران مبنی بر این‌که ناظران داوری حق شرکت در برنامه‌های تلویزیونی نقد داوری را ندارند، گفت: فعلا که آقایان تشریف می‌برند و با ملاحظه نقد می‌کنند. ما هنوز گرفتار این مساله هستیم.

 

* بخش نظارتی فدراسیون از دست رفته است

 

وی افزود: متاسفانه بخش نظارتی و هدایتی روی تیم داوری از دست رفته است. فدراسیون دقیقا آن جایی را که باعث ضرر فوتبال است رها کرده. در تمام دنیا نظارت دقیق و سخت روی داوری‌ها صورت می‌گیرد ولی در ایران این نظارت روی تماشاگران است. هیچ وقت نمی‌پرسیم دلیل پرخاشگری تماشاگران چیست. آنها در هوای سرد و گرم به ورزشگاه‌هایی می‌روند که هیچ امکاناتی ندارد و آن وقت داوران هم بد عمل می‌کنند. در نتیجه پرخاشگر می‌شوند. چوب این اتفاق را هم باشگاه‌ها می‌خورند.

 

* داورها با شهامت، اشتباه می‌کنند!

 

مدیرعامل باشگاه داماش ادامه داد: به این نتیجه رسیده‌ایم که سکوت کردن در این مقطع خیانت است. اگر تا حالا هم چیزی نگفته‌ام دیگر سکوت نخواهم کرد. اگر وضعیت همین‌طور ادامه پیدا کند مورد به مورد بررسی می‌کنم و حتی اسم داورهای متخلف را هم اعلام می‌کنم. با کسی هم تعارف ندارم. از فدراسیون خواسته‌ام که یک کمیته تحقیق تشکیل دهد تا روی کار داوران نظارت کند. متاسفانه داورها با شهامت اشتباه می‌کنند. به سه بازیکن من در بازی دیروز و چهار نفر در هفته‌ی قبل کارت زرد دادند ولی به حریفان ما حتی یک اخطار هم ندادند.

 

* رویانیان دچار توهم شده است

 

عابدینی در ادامه و در واکنش به انتقاد مدیرعامل پرسپولیس به برنامه‌ریزی‌های فدراسیون گفت: متاسفانه آقای رویانیان دچار توهم شده‌اند و به همه بد می‌گویند. من مانده‌ام که بالاخره چه کسی مقصر است! کاش آقای رویانیان می‌توانست یک نفر را به عنوان مقصر معرفی کند. ایشان از روز اول که انتقاد می‌کنند تقریبا همه را در لیست مقصران قرار داده‌اند! چه تیم‌هایی که برابرشان شکست خورده و چه تیم‌هایی که برده‌اند و حتی بازیکنان و کادر فنی تیم خودشان را بی‌نصیب نگذاشتند. انگار همه مقصر هستند جز سیستم مدیریت خودشان.

 

* پرتغالی‌ها به کار فوتبال ما نمی‌آیند

 

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در ادامه بار دیگر پیکان انتقاداتش را به سوی سرمربی سرخ‌پوشان نشانه رفت و گفت: ژوزه به درد پرسپولیس نمی‌خورد. در ایران ثابت شده که مربیان پرتغالی در فوتبال ایران کارایی ندارند. آنها با فوتبال ما هم‌خانواده یا همگن نیستند و نمی‌توانند ما را درک کنند. وضعیت تیم ملی و باشگاه‌هایی که مربی پرتغالی دارند نمایانگر این موضوع است.

وی هم‌چنین در پاسخ به این حرف که گویا مانوئل ژوزه و کارلوس کی‌روش با یکدیگر اختلافات اساسی دارند، گفت: الحمدالله! ما فکر می‌کردیم که اینها چون زبان هم را می‌فهمند مشکلی ندارند اما گویا زبان هم را نمی‌فهمند!

 

* آکادمی داماش را به مجیدی می‌سپاریم

 

عابدینی در ادامه درباره‌ی تمایل باشگاهش به جذب فرهاد مجیدی گفت: ما در فوتبالمان فرهنگی داریم که جزو تعاریف باشگاهی ماست و آن هم حفاظت از اسوه‌ها است. برای ما هم فرقی نمی‌کند که آن اسوه قرمزپوش بوده یا آبی‌پوش. مالک باشگاه با فرهاد مجیدی صحبت کرده ولی مجیدی واقعا نمی‌خواهد به فوتبال ادامه دهد. او قصد دارد برای گذراندن دوره‌ی مربیگری به لندن سفر کند و ما هم در این راه به وی کمک می‌کنیم. وقتی دوره‌اش تمام شد و به ایران بازگشت در خدمتش خواهیم بود و آکادمی باشگاه را به او می‌سپاریم تا وارد چرخه مربیگری شود. همین‌طور که اکنون از کریم باقری به عنوان مشاوره استفاده می‌کنیم.

 

* پاسخی به فتح‌الله‌زاده می‌دهم که دور خودش بچرخد!

 

مدیرعامل باشگاه داماش ادامه داد: در برنامه شب گذشته 90 علی فتح‌الله‌زاده خطاب به واعظ آشتیانی حرفی زد که در اصل من مخاطب آن حرف بودم. او گفت که واعظ به تیم خودش برسد که شش تا شش تا گل نخورد. در پاسخ باید بگویم که واعظ آشتیانی هیچ دخالتی در کار فنی تیم ندارد و ضمنا آن‌چه از او دیده‌ام نسبت به آن‌چه قبلا درباره‌اش شنیده بودم زمین تا آسمان فرق دارد. حتی فرد باتجربه‌ای مثل من می‌تواند از واعظ چیز یاد بگیرد.

وی ادامه داد: خواهشی که از فتح‌الله‌زاده دارم این است که وقتی رودرروی واعظ قرار می‌گیرد شئونات خود و او را رعایت کند و بداند که اگر بار دیگر به تیم من اشاره کند پاسخی به وی می‌دهم که دور خودش بچرخد!

 

* کفاشیان باید سریعا شفاف‌سازی کند

 

عضو مجمع فدراسیون فوتبال در ادامه به مساله‌ی انتخابات هیات فوتبال استان فارس اشاره کرد و گفت: مطالبی در برنامه 90 این هفته عنوان شد که کفاشیان باید هرچه سریع‌تر درباره‌ی آنها شفاف‌سازی کند. اگر امر خلافی که در این برنامه نشان داده شد واقعا رخ داده و آن فیلم پس و پیش نشده باشد باید انتخابات باطل شود و بار دیگر این انتخابات با حضور سه نفر از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال به عنوان ناظر تکرار شود. لازم هم نیست که این سه نفر عضو افتخاری باشند.

وی ادامه داد: اگر این مساله واقعا رخ داده باشد خیلی بد است. اهانت به فوتبال آن هم با فوتبالی‌ها کار خوبی نیست و اگر ادامه پیدا کند باید فاتحه فوتبال را خواند. مگر در فوتبال ما چه خبر است که در یک هیات استانی این همه پلشتی وجود دارد؟! فدراسیون سریعا باید افکار عمومی را روشن کند.

 

* اساسنامه فدراسیون اشکال دارد

 

رییس اسبق فدراسیون فوتبال هم‌چنین با اشاره به عضویت همزمان چند عضو هیات رییسه فدراسیون در هیات‌های استانی گفت: این اشکال اساسنامه است. هادی آیت‌اللهی پیش از انتخابات هیات استان، رییس هیات بود و از همان طریق عضو هیات رییسه فدراسیون شد. همین‌طور فریدون اصفهانیان و بهاروند رییس هیات‌های زنجان و لرستان هستند. نمی‌دانم اساسنامه در این رابطه حرفی زده است یا خیر. باید اساسنامه را دوباره مطالعه کنم تا ببینم آیا این افراد باید از هیات‌های خود استعفا دهند یا خیر.

 

* من می‌توانم کریمی را مدیریت کنم

 

عابدینی درباره‌ی وضعیت علی کریمی و احتمال پیوستنش به داماش هم گفت: اگر کریمی از پرسپولیس جدا شود حتما به سراغش می‌روم؛ چون به او نیاز دارم. نگران هم نیستم چون بلدم چطور او را مدیریت کنم.

 

 

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید