امیر عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دلایل منتفی شدن حضور سرمربی صربستانی تیم والیبال جوانان در تیم داماش اظهارداشت: طی دو جلسه مذاکرات مفصلی با این مربی داشتیم و حتی تا مرحله آماده شدن برگه قرارداد برای انعقاد آن هم رسیدیم. اما مطرح شدن دوباره مسائل مالی مانع از آن شد.

 

وی تاکید کرد: البته قرار شد دو طرف در مورد صحبت‎های مطرح شده مالی فکر کنند و نتیجه را اعلام کنند. بعد از دیدار و مذاکره دیگری با ست‎کوویچ نداشتیم اما از نظر و با توجه به مسائل پیش آمده ما همکاری با او کاملا منتفی است.

 

مدیرعامل باشگاه داماش که پیش از این جلال شاهسون را به عنوان گزینه مربیگری تیم والیبال این باشگاه در نظر گرفته بود در مورد دلایل حاصل نشدن شرایط همکاری با این مربی توضیح داد و گفت: شاهسون به دلیل چند سال حضور متوالی در اروپا روحیات متفاوتی دارد. او در فضای دیگری است. ضمن اینکه خانواده این مربی در اروپا هستند و باید برای مربیگری تنها به ایران سفر کند.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

 

عابدینی تصریح کرد: شاهسون از هر نظر مربی کاربلد و قابل قبولی بود اما به خاطر اینگونه مسائل و در واقع به خاطر حفظ خودش همکاری با او را منتفی کردیم. جامعه والیبال شرایط خاصی دارد. فکر کردیم اگر شاهسون سال‌ها دور از ایران بوده در این جامعه قرار بگیرد، اذیت شود.

وی در مورد کادر فنی تیم والیبال داماش و اینکه وضعیت این کادر چه زمانی مشخص خواهد شد، خاطرنشان کرد: یک گزینه داخلی در نظر گرفته‌ایم که طی چند روز آینده مذاکره با او را آغاز می‌کنیم. بعد از آن کادر فنی را با نظر سرمربی خود کامل خواهیم کرد.

 

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان در پاسخ به این پرسش که اختلاف پیشنهاد مالی شما و درخواست ست‌کوویچ چقدر بود و آیا برای سرمربی جدید بیشتر از سال قبل هزینه خواهید کرد، اظهارداشت: عرف قرارداد با مربیان 100 تا 120 میلیون تومان است. پیشنهاد ما به ست‌کوویچ در این حد بود و سال پیش هم به همین اندازه برای حسین معدنی هزینه کردیم. بودجه‌ای که برای مربی 90 در نظر گرفته‌ایم هم در این حد است. اما ست‌کوویچ آن را نپذیرفت.

عابدینی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بودجه سال پیش والیبال داماش چقدر بود و امسال چقدر در این تیم هزینه خواهید کرد، گفت: سال پیش به دلیل نارضایتی از عملکرد تیم و اینکه عنوان پنجمی را به دست آورند، همه اعضای تیم را 25 درصد جریمه کردیم که این مسئله باعث کاهش هزینه‌های ما شد.

 

وی ادامه داد: با لحاظ شدن جریمه مورد نظر جمع هزینه‌هایی که برای والیبال داشتیم یک میلیارد و 700 میلیون تومان بود. قصد نداریم امسال بیش از این هزینه کنیم اما ظاهرا شرایط اجازه نمی‌دهد!

مدیرعامل باشگاه داماش در توضیح این مسئله گفت: سعید معروف برای حضور در تیم داماش درخواست 350 میلیون تومانی داشت که با آن مخالفت شد اما بعد متوجه شدیم که این بازیکن به گیتی پسند پیوسته و طبق اطلاعات ما 400 تا 500 میلیون تومان هم گرفته است. سقف قراردادهای والیبال به فوتبال رسیده است.

عابدینی تاکید کرد: به همین دلیل است که می‌گویم که بازار عرضه و تقاضا باید با هم برابری کند. ما با یک پیشنهاد مخالفت می‌کنیم اما باشگاه دیگر بیشتر از آن را می‌پردازد. در این شرایط به ناچار هزینه‌های ما و دیگر تیم‌ها هم بالا می‌رود.  به هرحال بازیکنان خیلی بیشتر از تابلوهای تبلیغاتی ارزشمند هستند. دنیا دیوانه نیست که روی ورزش سرمایه گذاری می‌کند.
 
 

پ.ن : اینطور که شنیده می شود گزینه داخلی مدیر عامل داماش عباس برقی سرمربی اسبق پیکان است!