Normal
0

false
false
false

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}


چند روز پیش مصاحبه ای با بازیکن محبوب والیبال دوستان گیلانی داشتیم.در این مصاحبه مرتضی شیاری باتعصب همیشگی خودش به تک تک سوالهای ما به صورت کاملا واضح جواب دادن.نکته خیلی جالب این مصاحبه که برای خودم خیلی جالب بود استفاده زیاد مرتضی شیاری از نام گیلان بود. ای کاش بعضی بازیکن های گیلانی تیم های لیگ برتری فوتبال یاد بگیرند!

*بازیکن محبوب و باتعصب گیلانی خودشو برای هواداران معرفی می کنه؟

مرتضی شیاری ، متولد رشت و 28 سال سن دارم.از 6 سالگی والیبال رو شروع کردم،از منتخب گیلان شروع کردم و باشگاه های سابقم بانک ملت،تجارت،نکا چوب ساری،پیکان،صنام،برق تهران،پردیس قزوین و از موقعی هم که داماش تشکیل شد در اختیار تیم شهرم هستم. از سال 73 تا 81 مدام در تمام تیم های ملی بودم و تا پارسال عید هم کم و بیش حضور داشتم در تیم ملی ایران. الآن هم کاپیتان تیم ملی دانشجویان ایران هستم.

قدتون؟

192

برای دیدن ادامه مصاحبه به ادامه مطلب مراجعه کنید

Normal
0

false
false
false

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

*مرتضی شیاری با اینکه داماش این همه ستاره گرفته تو داماش موند. آیا  یه ذره کار براتون سخت نشده؟

من یکی از آرزوهای بزرگم این بوده که گیلان یه تیم داشته باشه و من هم توش بازی کنم و یه تیم هم برای اینکه نتیجه بخواد بگیره باید 12 تا بازیکن خوب داشته باشه فرقی نمیکنه که من باشم یا نه مهم اینه که تیم نتیجه بگیره.پارسال هر جا که تونستیم به تیم کمک کردیم هرجا هم گفتن بیرون وایستید ما هم قبول کردیم

 

*از عملکرد پارسال خودت راضی هستید؟

من خودم به شخصه از عملکردم راضی هستم و نظر اصلی رو باید آقای معدنی بدن.

 

*مطمئنا امسال هواداران داماش فقط با قهرمانی شما قانع میشن،به نظر شما امسال قهرمانی رو از دست تهرانیا در میاریم و به سرزمین باران میاریم؟

تیمی که بخواد قهرمان بشه هیچ کس نمیتونه بگه که این تیم قهرمان میشه یا نه. .امکان داره که شما  12 تا بهترین های ایران رو بگیرید ولی اگه 3 تا شون مصدوم بشن قهرمانی رو از دست میدین.تیم باید شخصیت قهرمانی داشته باشه که بقیه چیزها اتوماتیک وارد میشه تا تیم قهرمان بشه.

 

*پس شما نمیتونید بگید که آیا داماش قهرمان میشه یا نه؟

به نظر من با جذب معروف و محمد کاظم اگه دریافت داماش خوب بشه و با توجه به اینکه بهترین هوادارای ایران رو داریم و حتی فدراسیون و همه مربی ها هم گفتند که بهتریت هواداران رو گیلان داره این احتمال رو میدم که گیلان قهرمان بشه.

 

*اما مهمترین سوال هوادارا،دلیل عصبانی شدن و نشون دادن تعصبتون در بازی با کاله و داماش چی بود؟

وقتی که من با تعصب به شهر خودم بر میگردم و توش بازی میکنم پس بدونید که نسبت به شهر خودم خیلی تعصب دارم و بعد میبینم که تماشاچی تیم حریف که از شهر دیگه وارد شهر من میشه و با فحاشی به مردم شهرم توهین میکنه در واقع من اول رفتم که بگم این کارو نکن و خدای نکرده این جا درگیری ایجاد میشه ولی متاسفانه ایشون به من هم فحاشی کرد و متاسفانه چنین اتفاقی افتاد.

 

*یه سوال حاشیه ای،این درسته که شیاری پارسال به تعدادی از هوادارا خط داده بود؟

هرگز ، هرگز.هر کسی که این کار رو انجام بده یعنی خیانت کرده به شهر خودش.من یه سوال دارم از شما،من که سال اول حداقل 30 میلیون تومن از پیشنهاد دیگم کمتر گرفتم و سال دوم سفید امضا کردم بعد میام به شهرم خیانت میکنم؟

 

*شما همیشه تعصبتون رو به همه هوادارا نشون دادید و سنبلی از تعصب در بین هوادارا هستید.چه خواسته ای از مسئولین دارید؟

از مسئولین میخوام به ورزش بیشتر اهمیت بدن و همچنین از داماش حمایت کنند.از باشگاه داماش هم میخوام دنبال واقعیت باشه!

هرکس واقعیت رو پیدا کنه برنده میشه.

 

*آیا بازیکنان غیر بومی هم مثل بازیکنای بومی باتعصب و با تمام وجود در زمین بازی میکنند؟

الان ورزش حرفه ای هست ولی اگه بازیکن غیربومی باغیرت و با تعصب بازی نکنه سال آینده جایگاهشو از دست میده.ولی یه تعصبات خاص دیگه ای وجود داره که من شیاری که بچه این شهر هستم تعصبی بیشتر دارم که اون هم دیگه پول نیست،یعنی اون پولی که دارن به بازیکنای غیربومی میدن واگه به من ندن ولی من باز هم باتعصب بازی میکنم ولی مطمئن باشید که همه باید به تیمشون تعصب داشته باشن وگرنه هم تیم و هم خوشون ضربه میخورن.

 

*یه سوالی که پیش اومده اینه که بعضی از بازیکنا برای اینکه مصدوم نشن با تمام وجود بازی نمیکنند نظر شما چیه؟

دلیل اینکه میگن تیم رو میخواییم ببریم تهران همین بحثه که کف سالن تختی اون کیفیت لازم رو نداره.و بازیکن نمیتونه با فشار بازی کنه.ولی من خودم این عقیده رو ندارم وقتی که بازیکن در جریان مسابقه قرار میگیره و فشار مسابقه بهش وارد میشه دیگه زیر پاش شیشه هم باشه بازی میکنه.این مساله هم هست که اگه سالن تختی کفپوشش درست بشه بازیکنا راحتتر بازی میکنند ولی بازیکن باید این مسائل را در اول سال بررسی کنه و تصمیمش رو در اول سال بگیره. ولی این که بیاین تیم رو به خاطر یه کفپوش از استان خارج کنی بی رحمی هست.از استاندار قهرمانی هم تشکر ویژه میکنم که خیلی توی موندن تیم در استان موثر بودند.

 

*آیا گیلان پتانسیل اینو داره که یه تیم بومی در سوپر لیگ داشته باشه؟

بله،مگه میشه نداشته باشه؟الان 18 تا بازیکن گیلانی هستند که دارن توی سطح های مختلف بازی میکنند.ولی باید ببینیم چه انتظاری از این تیم داریم.اگه این انتظار دارید که جز 4 تا تیم ایران باشه،نه نمیشه باید واقعیت رو گفت دیگه ، ولی مطمئنم میتونه جز 8 تا باشه.ولی اگه به همین تیم چند تا بازیکن خوب وارد بکنیم از چند تا تیم های خوب ایران میشیم.

 

*بهترین لحظه ورزشیتون؟

وقتی که سال 2000 بهترین بازیکن آسیا شدم.

 

*حرف آخرتون با هوادارای پرشور گیلانی؟

ازشون ممنون هستم و میخوام که داماش رو بازم مثل گذشته در همه رشته ها حمایت کنند . و هرگز هم این حرف رو نزنند که من و امثال من بهشون خط منفی میدیم مطمئن باشید که به ضرر خود مرتضی شیاری هست که این تیم از گیلان خارج بشه.من خوشحال میشم که تیم قهرمان بشه چون افتخاری هست برای گیلان و باشگاه داماش و هم چنین به افتخارات خودم هم اضافه میشه.ان شاالله قهرمان بشه.

 

ممنون از اینکه تو مصاحبه ما شرکت کردید.

 

 

تهیه کننده گزارش: آبراره باتعصب