وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان

 

داماش گیلان0- 1(گل دقیقه 88 عماد رضا)سپاهان اصفهان

تماشاگر: صفر نفر! – هوا: نیمه آفتابی.

داور:محمدرضا اکبریان- کمک داوران: رسول فروغی و تورج عیوض محمدی- داور چهارم:محمد ملکی-ناظر:حاتم بک پور.

کارت زرد: مگنو باتیستا دقیقه 50 و عباس آقایی دقیقه 62( داماش) ابوالحسن جعفری دقیقه60 و هاشم بیگ زاده دقیقه ( سپاهان)

 

داماش گیلان:میلاد فراهانی،علی رضا نظیف کار،حسین کوشکی،مگنو بلاتیستا،محمد مختاری،ابوذر رحیمی،عباس آقایی( از دقیقه 77 علی رضا جهانبخش)،حسین ابراهیمی( از دقیقه 89 بهنام افشه)،میلاد زنیدپور،محمد رضا مهدوی،محمد غلامی.

سرمربی: مهدی تارتار

 

سپاهان اصفهان:رحمان احمدی،محسن بنگر،هادی تامینی،ابوالحسن جعفری(از دقیقه 75 مهدی جعفر پور،)هاشم بیگ زاده،حسن اشجاری،مهدی کریمیان،رضا ناصحی،جلال حسینی،فابیو جان واریو(جواهر سوکای از دقیقه 58)،سوبر سزارگوریا،مهدی سید صالحی(از دقیقه 73 عماد رضا).

سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

متن گزارش و حواشی مسابقه در ادامه مطلب

*شرح بازی

داماش و سپاهان در حالی در استادیوم خالی از تماشاگر عضدی رشت(!) به مصاف هم رفتند که نیمی از دیدگان فوتبال دوستان ایران را به سوی خود جلب کرده بودند، چرا که با توجه به باخت استقلال در داربی پایتخت و فاصله ی نزدیک امتیازی سه تیم تراکتور و سپاهان و استقلال هر اتفاقی می توانست سند پیشگامی لیگ را بین سه تیم مذکور جابجا کند. از سوی دیگر داماش که این روزها خبرهای خوبی برای سر و سامان گرفتنش به گوش می رسد بیش از هر تیم دیگری به برد در این مسابقه احتیاج داشت.سه امتیازی که برایش از نان شب واجب تر بود و برابری می کرد با هوا برای زنده ماندن اما در نهایت به آنچه که می خواست نرسید.

 

نیمه اول: بازی با میدان داری داماشی ها آغاز شد و یک فرار از سوی مهدوی و شوت پشت هجده او و چند دقیقه بعد تک به تک میلاد زنیدپور و شوت از داخل محوطه ی جریمه که هر دو را رحمان احمدی به خوبی مهار کرد و به اصطلاح خودش را با این توپ ها گرم نمود.چند دقیقه بعد سانتر سزار بر روی دروازه ی داماش را می توانست سید صالحی به گل اول سپاهان تبدبل کند که با پرچم کمک داور به نشانه ی آفساید از این امر باز ماند.

 

هرچه اما از زمان این نیمه می گذشت بازی کسالت آورتر و کم هیجان تر ادامه پیدا می کرد.و گزاف نگفته ایم اگر بگوییم این آرام ترین بازی داماش در این فصل بود.گواه این مدعا هم صفر دقیقه ای بود که داور به عنوان وقت تلف شده منظور کرده بود!! انگار هر دو تیم مشتاق بودند زودتر به رختکن بروند.

 

نیمه دوم: بازی در نیمه دوم هم همانند چهل و پنج دقیقه ی اول با یک بازی بی هدف و سرگردان آغاز شد.توپ اغلب در میانه زمین سرگردان بود و کمتر موقعیت گل زنی برای مهاجمان دو تیم به وجود آمد.سپاهان که در این بازی از چهار بازیکن گیلانی در زمین سود می برد کاملا به سبک بازی حریف آشنا بود و اجازه ی خود نمایی به بازیکنان داماش را نمی دادند. درست در چند دقیقه به پابان مسابقه بیشتر نمانده بود که سپاهان از تنها موقعیت حساس خود استفاده نمود و گل خود را به ثمر رساند. داماش که در هیچ کدام از لحظات بازی انگیزه و برش یک تیم برنده را نداشت تا پایان هم نتوانست نتیچه را تغییر دهد.

 

*گل

داماش 0-1 سپاهان: کرنر ارسالی حسن اشجاری را محسن بنگر با ضربه ی سر به سمت چارچوب زد و در آستانه ی دروازه عماد محمد رضا در صحنه ای مشکوک به هند توپ را وارد دروازه داماش گیلان کرد .

 

*در حاشیه

-ورزشگاه سوت و کور و بی روح عضدی رشت خود گویای هر اتفاق ویژه ای بود. در حالی که رییس گیلانی (!) کمیته انظباطی با حضور در شبکه باران از عملکرد خود در صدور این حکم راضی و خشنود بود اما به یقین کمتر کسی در دنیای فوتبال از احکام این چنینی استقبال می کند.

برخی هواداران داماش از بام ها و ساختمان های نیمه ساز اطراف استادیوم به نظاره این بازی نشسته بودند.

 

-داماش در این دیدار با وجود آنکه میزبان بود از لباس های قرمز رنگ و دوم خود استفاده کرد . به نظر می رسد نوعی باور خرافی در این زمینه وجود داشته باشد که شاید با این پیراهن تیم نتیجه بگیرد. داماش در بازی با مس کرمان هم از پیراهن های سوم که به رنگ سفید بود استفاده کرد!

ضمن اینکه پیراهن های آستین کوتاه داماش در یک هوای کاملا زمستانی نیز جالب توجه بود!

 

-تعداد زیاد نیروی های امنیتی و سربازان حاضر در استادیوم نیز از نکات جالب توجه این دیدار بود . در حالی که کسی بر روی سکوها حضور نداشت به نظر می رسید این تعدادمامور امنیتی وظیفه محافظت از صندلی ها را بر عهده داشتند.

 

– محمد مایلی کهن یکی از تماشاگران ویژه این دیدار بود که نظر همه را به خود جلب کرد و برخی ها از حضور او بر روی نیمکت داماش خبر می دادند اما با توجه به اختلافات پیشین عابدینی و مایلی کهن و همینطور امیدواری علیرضا پورمند در کنفرانس خبری به پیروزی در بازیهای آینده به نظر می رسد تارتار بعد از این بازی ضعیف هم همچنان بر روی نیمکت داماش باقی بماند و باید منتظر روزهای آینده باقی ماند.

 

– در یکی از ضربات ایستگاهی داماش عباس آقایی و میلاد زنیدپور پشت توپ قرار می گیرند که آقایی از زنیدپور می خواهد که این ضربه به او سپرده شود اما تارتار از دور فریاد می زند که میلاد به شکل یک ضرب به سمت دروازه شلیک کند اما با اصرار آقایی در نهایت او توپ را شوت میزند که به دیواره دفاعی سپاهان برخورد کرد.

 

 

 

 

 

گزارش بازی برگرفته از سایت گل