وارش اسپرت:

هفته پانزدهم رقابتهای لیگ دسته اول باشگاه های ایران عصر امروز با برگزاری 12 مسابقه در شهرهای مختلف برگزار شد. در حساسترین بازی این هفته تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم شهید عضدی رشت میزبان تیم فوتبال شهرداری یاسوج بود که در نهایت در یک بازی سراسر هجومی و پر گل توانست با نتیجه 4 بر 3 تیم شهرداری یاسوج را در هم بکوبد!

 

دو تیم در نیمه اول بازی تقریبا پایاپایی را به نمایش گذاشتند. ابتدا این تیم شهرداری یاسوج بود که در دقیقه 12 مسابقه و برخلاف جریان بازی و در یک ضد حمله غافلگیرانه توانست به گل نخست خود دست پیدا کند اما این گل چندان دوام نیاورد و در دقیقه 19 بازی این امین ترکاشوند بود که با یک ضربه سر موفق شد که بر روی سانتر زیبای مصطفی حاجتی گل تساوی داماش را به ثمر برساند بعد از این گل داماش رشت بر دامنه حملات خود افزود و بر روی فشار حملات مدافعین یاسوجی در دقیقه 28 مسابقه مرتکب خطای پنالتی شدند که افشین چاوشی با ضربه ای دقیق گل دوم داماش شهر باران را به ثمر رساند. بعد از این گل یاسوجی ها امید خود را از دست ندادند تا بالاخره در دقیقه 38گل دوم خود را به ثمر برسانند تا دو تیم با نتیجه تساوی دو بر دو به رختکن بروند.

 

با شروع نیمه دوم  این داماش شهر باران بود که مانند دقایق ابتدایی نیمه اول بر بازی مسلط بود و حملات پر شماری بر روی دروازه یاسوجی ها ترتیب می داد.اما در دقایق میانی نیمه دوم یاسوجی ها حملات جسته گریخته ای را ترتیب دادند و داماش رشت در یک ضد حمله برق آسا و اشتباه مدافع پوششی حریف توسط ترکاشوند صاحب یک موقعیت تک به تک شد که با خطای دفاع سرنگون شد و پنالتی ذیگری برای داماش گیلان رقم خورد.این دومین پنالتی ای بود که بر روی ترکاشوند صورت می گرفت و مدافع یاسوج نیز اخراج شد.

 

این پنالتی را نیز افشین چاوشی در دقیقه 65 با مهارت خاصی به گل تبدیل کرد.بعد از این گل نیز داماشی ها از حملات خود دست نکشیدند و موقعیت های بی شماری را خلق کردند.در یکی از همین موقعیت ها افشه در حال عبور از مدافع راست حریف بود که مجددا با خطای حریف سرنگون شد و پنالتی سوم داماش هم بدست آمد که مجددا افشین چاوشی توپ را به تور دروازه چسباند.این گل در دقیقه 74 به ثمر رسید.

 

بعد از این گل بازی حالت متعادلی به خودش گرفت تا اینکه در وقتهای تلف شده نیمه دوم سهیل حق شناس گل سوم شهرداری را به ثمر رساند اما این گل تاثیری در تعیین برنده بازی نداشت و  این داماش رشت بود که در نهایت پیروز از زمین خارج شد تا با این نتیجه جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کند.

 

حواشی این بازی و سایر نتایج هفته پانزدهم در ادامه مطلب…

 

 

*داماش در این مسابقه با این ترکیب وارد بازی شد:

نظرمحمدی ، حاجتی ، میکائیلی ، شیرازی ، رضایی ، افشه(گلبرگ) ، محمد صادق ، آبشک ، مهدوی ، ترکاشوند (دهقان) ، چاوشی (آدمیر)

 

*پنالتی سوم داماش توسط افشین چاوشی به ثمر رسید که به دلیل ورود امین ترکاشوند به داخل محوطه جریمه تکرار شد که در ضربه دوم نیز افشین توانست توپ را وارد دروازه شهرداری یاسوج کند. از نکات جالب این بازی هت تریک افشین چاوشی بود که هر 3 گل این بازیکن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید . نکته جالب دیگر در هنگام زدن پنالتی سوم بود که ترکاشوند ، حاجتی و چاوشی بر سر اینکه کدام یک ضربه را بزنند با هم اختلاف نظر داشتند.

 

* بازیکنان و کادر فنی یاسوج در تمام مسابقه و پس از به ثمر رسیدن هر گل داماش به داوری مسابقه اعتراض میکردند و حتی بعد از به ثمر رسیدن گل دوم داماش قصد بیرون کشیدن تیم از زمین بازی را داشتند .

 

*داور بازی در یکی دو صحنه دیگر نیز میتوانست برای داماش پنالتی بگیرد که گویا به علت اعتراضات پی در پی یاسوجی ها از اعلام این پنالتی ها خودداری کرد.

 

*داماش در این مسابقه یک گل صحیح نیز توسط علی محمد دهقان در ثانیه های پایانی بازی  به ثمر رساند که توسط کمک داور مسابقه به اشتباه آفساید اعلام شد.

 

*در پایان مسابقه هم بازیکنان و کادر فنی و مدیریتی شهرداری یاسوج قصد درگیری با داوران مسابقه را داشتند که نیروی محترم انتظامی به موقع خود را به صحنه رساندند ولی متاسفانه آنها نیز از درگیریهای یاسوجیها در امان نماندند!

 

 

 

 

سایر نتایج:

 همیاری اراک 0 – 1 شهرداری بندرعباس

 

کاوه تهران 1 – 2 پیام مشهد

  
شهرداری یاسوج 3 – 4 داماش گیلان  

اتکا گرگان 2 – 3 ماشین سازی تبریز  

تربیت یزد 1 – 1 گل گهرسیرجان  

مس رفسنجان 0 – 0 نفت مسجد سلیمان  

گسترش فولاد تبریز 2 – 1 فولاد یزد  

استقلال اهواز 0 – 1 مس سرچشمه کرمان 

ابومسلم 2 – 1 ایران جوان بوشهر 

فولاد نطنز 0 – 1 مقاومت سپاسی 

 
پیام مخابرات شیراز 2 – 0 شیرین فراز کرمانشاه 

 
آلومینیوم هرمزگان 1 – 1 صنعت ساری