حسین ملکی چهره ای آشنا برای تمام هواداران داماش شهر باران است.او 6 سال از فوتبالش را بین سالهای 82 تا 88 در شهر رشت و تیم داماش (پگاه) گیلان گذارند. بعد از بازی دوستانه روز 12 فروردین به سراغ بازیکن اسبق و با اخلاق داماش گیلان و حال چوکای تالش رفتیم …

 

*آقای ملکی خسته نباشید.شما برای همه ی هوادران رشتی چهره ای کاملا آشنا هستید با این وجود یه آمار از تیمهایی که تو اونها حضور داشتید به عنوان بیوگرافی بفرمائید؟

حسین ملکی هستم. حدود 7 سال تو ملوان بازی کردم و بعد از اون اومدم به تیم پگاه که بعدا به داماش گیلان تغییر نام پیدا کرد. حدود 6-7 سال هم اینجا بودم. پارسال جدا شدم و امسال رو هم که توی چوکای تالش هستم.

 

*چطور شد که پارسال بعد از حدود 6 سال از داماش گیلان جدا شدید؟

در مورد جدا شدنم که باید بگم خب باشگاه تمایلی به موندم نداشت و بعدش رفتم چوکا. البته قصد نداشتم به این تیم برم و این انتقال در واقع پیش بینی شده نبود! قصد داشتم که دیگه یه سالی رو فوتبال بازی نکنم و استراحت کنم اما خب بهم پیشنهاد شد و من هم شرایط این تیم رو خوب دیدم و به چوکا پیوستم.

 

*چند سالتونه و اصالتا کجایی هستید؟

30 سال و بچه رضوانشهرم.

 

متن کامل مصاحبه را در ادامه مطلب مشاهده فرمائید…

 

 

*وضعیت فعلی چوکا چطوره؟

وضعیتش بد نیست! این تیم پارسال لیگ 3 بود و تونست به لیگ 2 صعود کنه.به نظرم به طور کلی وضعیت بدی رو نسبت به خیلی از تیمهای گیلانی نداره. من فکر میکنم که با این بضاعتی که چوکا داره اینجای جدول هم مونده خوب و عالی نتیجه گرفته.

 

*میگن امسال نسبت به سالهای گذشته از نظر مالی این تیم تقویت شده.

خب چوکا تیم بدی نیست و به اندازه بضاعت خودش روی این تیم کار میکنه. البته چون تو لیگ 2 هستیم و لیگ دو شرایط خاص خودش رو داره باید بگیم که چوکا هم از این قاعده مستثنی نیست…!

 

*برگردیم به شهر رشت و خاطراتی که مردم اینجا با شما دارند…

سالی که با مجید جهانپور تونستیم از لیگ یک صعود کنیم خاطرات فوق العاده ای از فوتبال تو این شهر برام رقم خورد. همینطور اون سالی که با آقای دست نشان توی لیگ برتر ماندگار شدیم و تا فینال جام حذفی هم پیش رفتیم. روزهای خوبی که اینجا با مردم رشت داشتم فراموش نشدنیه…

 

*بهترین بازیتون توی داماش (پگاه) از نظر خودتون کدوم بازی بوده؟

سالی که نادر دست نشان مربی بود یه بازی با سایپا تو رشت داشتیم که از اونجایی که میخواستیم تو لیگ برتر بمونیم از اهمیت زیادی برخوردار بود. من به عنوان یار تعویضی وارد زمین شدم و یک گل زدم. اون بازی با تک گل من به پایان رسید که خیلی تو یجدول هم به ما کمک کرد.

 

*بهترین گل تون ؟

یه گل که تو بازی با برق شیراز به ثمر رسوندم ولی فکر کنم اون گلی که به سایپا زدم یه شیرینی خاصی برای خودم پیدا کرده بود.

 

*و ضعیف ترین بازی از نظر خودتون؟!

بازی بد زیاد کردم (با خنده ). راستش نمیدونم بازی خاصی رو یادم نمیاد فقط میگم بازی بد زیاد داشتم!

 

*در مورد بازی امروز داماش و چوکا بگید.چطور بود؟

بازی خوبی بود. ما این روزها صبح و بعد ازظهر تمرین میکنیم و از اونجایی که روز دوشنبه هم یه بازی داریم سعی کردیم با یه بازی تدارکاتی خوب به شرایط مسابقه برسیم که خوشبختانه محقق شد.

 

 

 

*دوشنبه تو لیگ بازی دارید ؟

بله باید بریم زنجان و با تیم شهاب زنجان بازی کنیم.

 

*این قضیه درگیری آخر بازی امین ترکاشوند چی بود؟

یه درگیری کوچیک بود بین امین و یه بازیکن ما.چیز خاصی نبود،تو فوتبال پیش میاد دیگه!

 

*امروز دیدم که آقای رخچکا با اکثر بازیکنان گیلکی حرف میزدند برام جالب بود!

خب اکثر بچه هامون بومی هستند و اهل رشت و تالش.

 

*شنیدیم خیلی از بازیکنان اهل رشت و شهرهای تابع رشت هستند درسته؟

آره فکر کنم 10 نفر رشتی داریم، البته بیشتر حومه رشت. یه چند نفری هم گیلک هستیم به اضافه 5-6 نفر هم تالش.

 

*راسته که میگن تو تالش تماشاگران سر همین قضیه مشکلاتی رو برای این تیم درست کردند؟ شنیدیم سر همین قضیه آقای رخچکا یه مدتی از تیم چوکا دور بودند…درسته؟

با کمی مکث خب نه به اونصورت. به هر حال فکر میکنم هر جا که برید یه چنین صحبت هایی بین تماشاگران هست که بیش تر از بازیکنان بومی استفاده کنند. به عنوان مثال پارسال هم تو رشت همین صحبت ها بین هواداران بود و اونا دوست داشتند بیشتر از بازیکنان بومی استفاده بشه مخصوصا اینکه فیروز کریمی 15-16 بازیکن رو هم با خودش به داماش آورده بود. از اونجایی که کمتر تو لیگ برتر بودم نمیگم الان تو لیگ حرفه ای خودمون و تو هرجای ایران؛اما فکر میکنم تو خیلی از تیمهای ایران این حرفها مطرح هست و اونجا هم باید بگم آره این صحبتها وجود داره و اگر بگم نه خب دروغه.ولی به نظر من این صحبت ها زیاد هم درست نیست… به هر حال ما هم انسان هستیم ، حالا چه گیلک چه تالش چه ترک فرقی نمیکنه.

 

*پس تائید میکنید که این صحبت ها اونجا بوجود اومده؟

اتفاقا من نشنیدم!! اما خب همه جا یه چنین طرفدارهای متعصب اینجوری هم هستند دیگه، که دوست دارند بازیکن بومی بیشتر براشون بازی کنه.

 

*و حرف آخر؟

سال نو رو به همه تبریک میگم و خیلی ممنون از شما.

 

 

مصاحبه: مهرداد