روز گذشته فرصتی دست داد تا وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان برای اولین بار با حسین ابراهیمی بازیکن آینده دار داماش گیلان مصاحبه ای را داشته باشد. قصد داشتیم بیشتر در مورد خودش و وضعیتش حرف بزنیم اما سوالات خود به خود به حواشی حضورش در ملوان و همینطور تیم ملی امید رسید تا مصاحبه جالب تری از آب در بیاید که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود…

 

varesh-sport.com : قبل از هر سوال یک بیوگرافی از خودت برای ما و خوانندگان وب سایت بگو

حسین ابراهیمی هستم متولد 1369/5/12 در شهر آستانه اشرفیه . فوتبالم رو از مدرسه فوتبال زنده یاد سیروس قایقران شروع کردم و بعد از اون به نوجوانان پگاه گیلان پیوستم و یک سال هم که در جوانان پگاه بودم و در زمان آقای دست نشان هم که اومدم تیم بزرگسالان پگاه.

 

varesh-sport.com : از تیم امسال بگو…این تیم رو چطور می بینی؟!

خب توی تیم امسال ما بازیکنان بزرگ و خوبی هستند اما من فکر میکنم اون هماهنگی که باید باشه تا تیم نتیجه بگیره توی تیم ما نیست. یه مقدار توی پاس های آخر مشکل داریم… ما تا پشت محوطه جریمه خوب پیش میریم ولی با اینکه تمام کننده های خوبی داریم اونها تو شرایط ایده آل خودشون نیستند و نتونستیم به چیزی که میخوایم برسیم.

 

varesh-sport.com : خب چرا اینطوره؟ ما که زودتر از بقیه تیم ها تمریناتمون رو شروع کردیم ولی چرا نباید این هماهنگی لازم رو داشته باشیم ؟!

تیم ما یک تیم تازه وارد لیگ برتر هست.. شما نگاه کنید به عنوان مثال سایپا که توی لیگ قدمت داره میاد یه بازی رو به اون شکل می بازه اما بعد میاد تیم ما رو با 3 تا گل شکست میده . به هر حال این ها شرایط فوتبال هست و انشالله که هر چه جلوتر بریم شرایط تیم بهتر بشه و بتونیم نتیجه بگیریم. بازیکنان زیادی از تیم رفتند و بازیکنان جایگزین وارد شدند که خب این زمان می بره تا تیم به اون هماهنگی لازم برسه .

 

varesh-sport.com : دو سال از فوتبال رشت دور بودید، تجربه این دو سال و حضور در ملوان چطور بود؟

من چیزهای زیادی رو توی ملوان یاد گرفتم اما اون چیزهایی که یاد گرفتم همه بر میگرده به زمان آقای محمد احمدزاده و از نظر خودم از آقای پورغلامی چیزی یاد نگرفتم و… (در اینجا مکثی چندین ثانیه ای میکند) فقط میتونم بگم خیلی اذیتم کردند!

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب…

 

varesh-sport.com : چرا میگی از آقای پورغلامی چیزی یاد نگرفتی؟! چون کمتر بازی کردی…؟

نه..نه…! من یه نیم فصل در زمان آقای پورغلامی مصدوم بودم و زمانی هم که ایشون اومدند من برای تیم بازی میکردم ولی اون شرایطی که در زمان آقای احمدزاده برای من مهیا بود ، در زمان آقای پورغلامی نبود…

 

varesh-sport.com : شما یک مصاحبه ای رو با سایت هواداران ملوان داشتید که در اونجا گفتید هواداران ملوان به شما به عنوان یک غریبه نگاه نکنند! دلیل این حرفت چی بود؟

نگفتم من رو به عنوان یک غریبه نگاه نکنند(مکث)!
به من به عنوان یک تروریست نگاه میکردند یعنی به محض اینکه من وارد استادیوم می شدم به من فحاشی میکردند!! من تو این جو بازی کردم… وقتی که کنار خط می رفتم تا پرتاب اوت داشته باشم خیلی ها به من فحاشی می کردند.

 

varesh-sport.com : ممکنه بعضی از هواداران ملوان هم این مصاحبه رو بخونند…

من مشکلی ندارم دارم واقعیات رو میگم!

 

varesh-sport.com : شاید چون تو با پیراهن تیم رشت بهشون گل زدی این رفتار رو داشتند! با اینکه تو اصالتا اهل رشت هم نیستی…

بله ؛ اصلا فرقی نداره براشون که من بچه کجا باشم…! من هفته یازدهم یادتون میارم که محمد غلامی فوتبالش رو از کجا شروع کرد و…

 

varesh-sport.com : به نظر شما چنین رفتارهایی توی رشت هم وجود داره؟ به عنوان مثال محمد غلامی اونجا بازی کرد و الان به رشت اومده آیا چنین رفتاری از سوی هواداران داماش براش اتفاق افتاده؟!

من توی هر دو تیم بازی کردم و به شرایطشون آگاه هستم… روزی که محمد غلامی به رشت اومد بهش گفتم که هیچ وقت اون شرایطی رو که برای من توی ملوان پیش اومد واسه تو توی شهر رشت پیش نمیاد و مطمئن باش.
مشکل من و هواداران ملوان از هفته های چهارم ، پنجم لیگ شروع شد، اما محمد غلامی پنج هفته برای داماش گل نزد و مشکلی براش پیش نیومد و خوشبختانه بالاخره پاش به گلزنی باز شد و انشالله که آقای گل لیگ هم بشه.

هواداران ملوان هم برای من زحمت کشیدند و دستشون درد نکنه، شاید هم یه عده ای بودند که برای من چنین مشکلاتی رو ایجاد میکردند…

 

varesh-sport.com : بگذریم… شما از دوره نادر دست نشان مطرح شدی ،از اون سال برامون بگو..

ایشون واقعا رو فوتبال من موثر بودند. فکر میکنم دو روز قبل از بازی جام حذفی با تیم مس سرچشمه بود که من از اردوی تیم ملی جوانان برگشته بودم و ایشون من رو تو تمرین دیدند و توی بازی مس سرچشمه که درعضدی برگزار می شد به من بازی دادند که بازی خوبی رو تونستم از خودم نشون بدم.

آقای دست نشان بیشتر روی روحیه بازیکنان کار کردند و دلیل اصلی که ما اون موقع نتیجه می گرفتیم این بود که شادابی و حس خوبی توی تمرینات وجود داشت . ایشون جوانان خوبی رو مثل هادی سهرابی و صابر میرقربانی و… رو مطرح کردند که خوشبختانه یکی از اونها هم من بودم.

 

 

varesh-sport.com : چرا اون حسین ابراهیمی سال 87 رو نمی بینیم؟!

خیلی دوست داشتم که این سوال رو بپرسی چون خیلی ها همچین سوالی رو از من دارند. هر بازیکنی در طول فصل شرایط خوب و بد داره؛ مشکل من از جایی شروع شد که آقای نیکولیچ در تیم ملی جوانان مجبور شد تو بازیهای آسیایی من رو از فوروارد برداره و بذاره دفاع راست و از همون موقع بود که مشکلاتم شروع شد و هی از دروازه دورتر شدم.
در زمان آقای دست نشان من بازیکن آزاد تیم بودم یعنی هرجا که دوست داشتم می رفتم. ایشون من و بازیم رو شناخته بود یعنی بهتون بگم به اون شکلی شده بود که ایشون وظایف رو که مشخص می کردند، وقتی ازش می پرسیدم من چیکار کنم میگفت برو تو زمین و هر جور راحتی بازی کن که این خودش یه اعتماد به نفسی برای من بود .

خب توی تیم ملوان که اصلا اینطور نبود و من یه بازی دفاع راست بودم و یه بازی دیگه هافبک راست بودم ؛ یه بازی هافبک وسط بودم و یه بازی دیگه هافبک چپ بودم(!) همه جا بازی میکردم به غیر از پست خودم! الان این ذهنیت توی ذهن مربیان افتاده که من هافبک راستم در حالیکه من اصلا هافبک راست نیستم !

الان آقای چاوشی یکی از بهترین تمام کننده های ایران هست ولی شما ایشون رو یک خط بیارید عقب ببینید در طول فصل چند تا گل می زنه؟! شما به آقای مهدوی نمیتونید بگید دریبل نزن…این توی خونشه و باید دریبل بزنه و پاس بده… به آقای افشه نمی تونید بگید یک ضرب پاس بده، اون باید بره و سانتر انجام بده.هر بازیکنی شرایط خاص خودش رو داره…

 

varesh-sport.com : یعنی فکر میکنی اگر این آزادی عمل رو بهت بدن دوباره میتونی حسین ابراهیمی سابق باشی؟

صد در صد، من به خودم شک ندارم !

بذارید یه مثال بزرگ بزنم… وقتی کریستین رونالدو از منچستر رفت به رئال مربی این تیم گفت که اون آزادی عمل که در منچستر وجود داشت رو به این بازیکن می ده و اینطور شد که تونست بازی خودش رو انجام بده. آرش افشین هم رفت توی برنامه نود و گفت که آقای جلالی بهش آزادی عمل داده… ببینید تو قالب تاکتیک تیم هستند اما در عین حال اون کاری رو که بتونند انجام میدند ولی متاسفانه من این قضیه رو نه توی ملوان و نه توی تیم امسال داماش نداشتم!

 

varesh-sport.com : دلیل اینکه به یکباره  از تیم ملی امید خط خوردی چی بود؟ مثل اینکه خیلی روی روحیت تاثیرگذار بود…

من وقتی هافبک راست بودم برای تیم ملی امید 6 تا بازی کردم و 4 گل به ثمر رسوندم! ما یک بازی داشتیم با تیم ملی لهستان توی کشور لهستان که آقای پیروانی اومدند بین دو نیمه گفتند که فقط 3-4 تا گل بخوریم و بریم ولی من توی اون بازی دوتا گل زدم و دو برصفر هم اون بازی رو ما بردیم!

بعد از اون با آفریقای جنوبی توی تهران بازی کردیم که من بازی بدی رو انجام ندادم اما نمیدونم به یکباره چی شد که بهم زنگ زدند و گفتند شما نیستید. من خیلی دوست دارم این حرف ها به گوش آقای پیروانی برسه … ایشون به من گفتند تو هافبک راست اصلی من هستی و من آقای مسلمان رو هیچ وقت به تیم ملی دعوت نمیکنم چون ایشون بازیکن بی نظمی هستند! آقای مسلمان بازیکنی هست که از لحاظ فنی واقعا بازیکن خوبی هستند اما آقای پیروانی میگفت من به خاطر ظاهرش هیچ وقت ایشون رو به تیم ملی دعوت نمیکنم ، ولی دیدید که آقای مسلمان رفت و فیکس برای تیم ملی بازی کرد… آقای پیروانی اون چیزی رو که مردم فکر می کنند نیست…!

 

varesh-sport.com : شما آخرین نفری بودید که از فوتبال رشت به تیم ملی امید معرفی شدید آیا این پتانسیل وجود داره که از فوتبال رشت بازیکن دیگه ای به تیم ملی دعوت بشه؟

بله ..تیم داماش و شهر رشت فوتبالیست های بسیار خوب و بزرگی رو داره. به جرات می تونم بگم که همین الان محمد آبشک خیلی راحت میتونه جزو نفرات تیم ملی انتخاب بشه. آقای مصطفی حاجتی ، افشین چاوشی و… از بهترین بازیکنان رشت هستند ولی متاسفانه چندان بهشون بها داده نمیشه.

 

varesh-sport.com : خودت به تیم ملی فکر میکنی؟

خب هر بازیکنی مسلما دوست داره که به تیم ملی دعوت بشه و من هم اگر شرایط برام مهیا باشه صد در صد به تیم ملی دعوت میشم و به فکرش هم هستم.

 

varesh-sport.com : …و حرف آخر؟

فکر میکنم خیلی از هواداران از اینکه من رفتم به ملوان رفتم از من ناراحت باشند؛ اما من می خوام به هواداران داماش بگم که شرایط بود و واقعا مجبور شدم که به این تیم برم و اینو میخوام که از دست من دلخور نباشند . امیدوار هستم که امسال بتونم برای تیم خوب بازی کنم و اگر کسی از دستم ناراحته با بازی خوبم این ناراحتی را جبران کرده باشم .واقعا جای تشکر داره که این هواداران که تو هیچ شرایطی تیمشون رو تنها نمیذارند و بهمون روحیه میدن.. من به نوبه خودم از تک تک شون تشکر میکنم.

 

 

 

 

 

 

مصاحبه : مهرداد – مازیار