وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : دیدار تیم های داماش گیلان و پرسپولیس تهران که پس از کش و قوس های فراوان بر سر مکان برگزاری آن بالاخره در استادیوم شهید دکتر عضدی رشت برگزار شد، با حمایت پرشور هواداران با یک گل به سود داماش گیلان خاتمه یافت .

 

پیش روی جالب توجه محمد مختاری و دریبل سه بازیکن توسط وی و پاس به مصطفی حاجتی و در ادامه پاس حاجتی در موقعیتی مناسب به حسین ابراهیمی می رسد و این بازیکن نیز با تیزهوشی توپ را به تور دروازه پرسپولیس می دوزد تا تک گل این دیدار رقم بخورد .

 

حمایت هواداران به حدی پر رنگ بود که امید هرندی در کنفرانس پس از بازی و وقتی از او در مورد بهترین بازیکن میدان می پرسند می گوید: هوادارانمان ! حاشیه نگاری این دیدار را به دید وارش اسپرت در ادامه خواهید خواند :

 

– ظرفیت استادیوم شهید دکتر عضدی رشت از یک ساعت و نیم پیش از بازی به طور کامل پر می شود تا جایی که یک ساعت مانده به شروع بازی حدود هزار هوادار پرسپولیس و بیش از 17 هزار هوادار داماش استادیوم را به حد انفجار پر کرده بودند .

 

-حدود سه هزار نفر هوادار داماش پشت درهای بسته باقی ماندند و ورزشگاه جایی برای آنها نداشت. خیلی از مردم در خانه های اطراف ورزشگاه از روی شیروانی مسابقه را تماشا کردند.

 

– هواداران داماش گیلان اغلب با پیراهن های آبی رنگ تیم و یا کاورهایی که باشگاه داماش در بین هواداران تقسیم کرده بود در استادیوم حضور پیدا کردند تا با این حرکت جلوه خاص و زیبایی را به استادیوم ببخشند .

 

-امیر عابدینی مدیرعامل و شهرام قویدل مالک باشگاه داماش گیلان دقایقی پیش از بازی به سمت نیمکت پرسپولیس رفتند و با کادرو بازیکنان این تیم به خوش بش پرداختند و پس از آن با تشویق هواداران هر دو تیم به ابراز احساسات آنها پاسخ دادند . همچنین عابدینی پیش از شروع مسابقه در مصاحبه با دوربین نود اعلام کرد که بحث رفتن او به پرسپولیس منتفی شده است و به این تیم نخواهد رفت . 

 

-باشگاه داماش گیلان چادرهایی را برای دریافت کمک های مردمی هواداران داماش گیلان برای زلزله زدگان چند روز قبل آذربایجان در کنار در ورودی استادیوم مستقر کرده بود که با استقبال بسیار مناسب هواداران رو به رو شد .

 

– شعار رویانیان بدونه ، امیر داماش می مونه از شعار های جالب توجه حاشیه ای این مسابقه بود .

 

– علی کریمی پیش از شروع مسابقه و همچنین در هنگام گرم کردن توسط هواداران داماش گیلان تشویق شد . وی با القاب کریمی گیلانی و کریمی بچه رشتی چندین بار از سوی هواداران داماش گیلان تشویق شد که وی نیز به ابراز احساسات آنها پاسخ گفت .

 

– به احترام درگذشتگان زلزله آذربایجان پیش از شروع بازی یک دقیقه سکوت اعلام شد ضمن آنکه هواداران و همینطور باشگاه داماش گیلان با پرده نوشته هایی این حادثه را به بازماندگان آن تسلیت گفتند . همچنین بازیکنان داماش گیلان نیز با بازوبندهایی به رنگ مشکی به میدان رفتند .

 

– بنر بزرگ و زیبایی از میرزا که از سوی کاربران وارش اسپرت تهیه شده بود بر روی سکوی H خودنمایی می کرد . 

 

– حدود دو ساعت پیش از آغاز مسابقه بخشی از استادیوم که حدفاصل بین تماشاگران داماش و پرسپولیس بود توسط نیروی انتظامی محافظت می شد که با تراکم بسیار جمعیت این بخش توسط هواداران داماش بازگشایی شد تا دیگر بر روی سکوها جا سوزن انداختن هم نباشد .

 

– از لباس جدید باشگاه داماش رونمایی شد . این لباس که به رنگ آبی و با رگه های سفید رنگ بود تولید شرکت آل اشپورت است و بر طبق اعلام این باشگاه رنگ لباس های دوم و سوم داماش نیز سفید و نقره ای خواهد بود . از نکات جالب توجه عدم الصاق لوگوی داماش به این پیراهن ها بود که به نظر می رسد به خاطر تغییر لوگو ظرف روزهای آینده بوده است .

 

– شعارهای دو جانبه قرمز و آبی نأریم ، هر کی بأیه ترکانیم و همینطور نه اینتر و نه میلان با شدت و به شکل کاملا معنا دار پس از زدن گل و پیش از آن از سوی هواداران پرشور داماش سرداده می شد . تشویق های هواداران داماش گیلان در طول دیدار به نحوی بود که تقریبا هواداران پرسپولیس مجالی را برای تشویق تیم خود نیافتند و بیشتر دقایق را ساکت به تماشای دیدار پرداختند .

 

– در چندین صحنه بازیکنان پرسپولیس با تمارض قصد گرفتن پنالتی از داور دیدار را داشتند که این اتفاق به وقوع نپیوست و در یک صحنه نیز زائد از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد تا پس از آن دیگر پرسپولیسی ها خود را به زمین نیندازند .

صالحی داور این مسابقه از دیدار داماش و نفت که با اشتباهات او بر ضد داماش محروم شده بود به مدت چند ماه به دلیل محرومیت قضاوت نکرده بود . جالب اینجاست که باز هم در این دیداردر چندین صحنه به اشتباه سوت زد که خوشبختانه مشکلی برای پیروزی داماش بوجود نیاورد .

 

– هادی طباطبایی ، امیر عابدینی ، شهرام قویدل ، کوچکی نژاد و جعفر زاده (نمایندگان شهر رشت) ، بابایی مدیر کل تربیت بدنی استان ، الماسخاله رئیس هیات فوتبال استان گیلان ، امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال و … از مهمانان ویژه این دیدار به شمار می رفتند . 

 

– متاسفانه لیزر برای اولین بار در ورزشگاه رشت هم دیده شد!

 

– هواداران داماش گیلان در دقایقی همراه با تشویق های طوفانی خود چراغ موبایل هایشان را هم روشن کرده بودند که جلوه جالبی را به استادیوم بخشیده بود .

 

– تماشاگران داماش پلاکاردی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: به جهنم سانتیاگو عضدی خوش آمدید .

 

-هواداران داماش پارچه ای را در ورزشگاه نصب کرده بودند که روی آن نوشته شده بود "قرمز و آبی پایتخت برای ما معنی ندارد، قلب مردمان شهر باران به عشق داماش و سپیدرود می تپد"

 

– چند باری در نقاطی کوچک از استادیوم برخی از تماشاگران قصد شعارهایی بر علیه برخی بازیکنان را داشتند که با هوشیاری سایر تماشاگران اجازه همه گیر شدن شعارها داده نشد . اگرچه برای لحظاتی قسمت هایی از استادیوم شعارهایی را بر علیه یکی از بازیکنان پرسپولیس سر دادند اما روی هم رفته در این زمینه روز کم حاشیه ای را شاهد بودیم .  

  

– در یکی از صحنه ها امید هرندی اعتقاد به خطای هند ماهینی بازیکن پرسپولیس داشت که پس از خارج شدن توپ از خط طولی ماهینی در اقدامی جالب به سمت مربی داماش می رود و توضیح می دهد که هند نکرده است .

 

– داور دیدار هر دو خطای رسول بروش را مستحق دریافت کارت زرد می داند تا با همین دو خطا بروش از زمین مسابقه اخراج شود !

 

– هادی سهرابی که پس از مدت ها اجازه بازی وی صادر شد در ترکیب داماش قرار گرفت . او در اولین حضورش خارج از تصور بازی کرد ، ضمن اینکه از محمدرضا مهدوی با وجود مصدومیت و همچنین علیرضا جهانبخش در کنار حسین ابراهیمی می توان به عنوان بهترین بازیکنان میدان یاد کرد .

 

– در یکی از خطرناک ترین صحنه های این مسابقه و در دقایق پایانی ، هادی سهرابی با پاسی تماشایی افشین چاوشی را صاحب موقعیت تک به تک می کند اما افشین در لحظات آخر از دریبل دروازه بان حریف باز می ماند و نیلسون با برگرداندن پا از عبور توپ جلوگیری می کند .

 

– تشویق علی دایی و شعارهای طعنه آمیز هواداران داماش گیلان خطاب به پرسپولیسی ها از دیگر نکات جالب حاشیه ای سکوها بود .

 

– هواداران داماش گیلان بدون هیچ گونه حاشیه ای پس از پایان بازی از استادیوم خارج و سرمست از پیروزی به جشن و پایکوبی می پرداختند . آنها دقایقی طولانی حسین ابراهیمی زننده تک گل این مسابقه را نیز تشویق کردند .

 

– پس از پایان مسابقه برای لحظاتی اشک از چشمان هرندی جاری می شود . وی این اشک ها را بی ربط به فشارها و شایعات می داند و ضمن تکذیب شایعات میگوید : من با یک ساک آمده ام و هر وقت مسئولان باشگاه نخواهند ساکم را برمی مدارم و می روم. خوشحالم از اینکه پرسپولیس را شکست دادیم و این برد را به هواداران داماش تقدیم می کنم که به آنها بدهکار بودم.… اگر در نتایج نامناسب ناراحت هستم فقط به خاطر مردم است و اشک امروز من هم به خاطر شادی هواداران بوده است .

 

 

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید