مرحله نخست لیگ سه به ایستگاه پایانی خود رسیده است و با توجه به نوع خاص برگزاری این مسابقات که در یک دور انجام می شود و همچنین قانون جدید فدراسیون برای تعیین اولویت تیم‌ها در صعود و سقوط، حساسیت‌ها در پیچیدگی گروه دوم این رقابت‌ها به اوج خود رسیده است.

در پایان این مرحله، دو تیم اول گروه‌های پنچ گانه به مرحله نهایی صغود می‌کنند و تیم های سوم، چهارم و پنچم در مرحله اول باقی مانده و سایر تیم ها به لیگ استانی سقوط می‌کنند.

داماشی‌ها که در پایان هفته دوازدهم با ۱۹ امتیاز در صدرجدول گروه دوم قرار دارند، در هفته پایانی این رقابت‌ها از ساعت ۱۴:۱۵ روز دوشنبه ۱۱ بهمن در سردار جنگل به مصاف ستارگان سیمرغ البرز خواهند رفت که با ۱۸ امتیاز در جایگاه سوم است. هر کدام از تیم‌ها پیروز این میدان باشند به مرحله نهایی صعود خواهند کرد، اما شکست برای تیم البرز ممکن است مصادف با سقوط به لیگ استانی باشد و این موضوع حساسیت این نبرد را تحت هر شرایطی تا آخرین دقیقه در اوج نگه خواهد داشت.

در ادامه چهار بازی گروه دوم برای تعیین تیم های صعود کننده به مرحله نهایی یا ماندگار در مرحله اول لیگ سه را از نظر می‌گذارنیم و پس از آن حالت‌های مختلف صعود داماش به مرحله نهایی را بررسی خواهیم کرد:

داماش گیلان – ستارگان سیمرغ البرز

وحدت آغشت البرز – پاس گیلان

کیاپارس قزوین – آریو اسلامشهر

ستارگان سرخ تهران – شهروند رامسر

 

حالت اول- داماش پیروز شود:‌ صعود به عنوان تیم اول.

 

حالت دوم- داماش مساوی کند (یکی از موارد زیر) :

الف) یکی از دو بازی وحدت آغشت با پاس گیلان و یا کیاپارس با آریو اسلامشهر با نتیجه تساوی همراه باشد.

ب) آریو اسلامشهر برابر تیم قعرنشین کیاپارس قزوین ببازد.

ج) پاس با اختلافی بین یک تا چهار گل به پیروزی دست پیدا کند.

 

حالت سوم- شکست داماش: دیدار وحدت آغشت و پاس گیلان حتما با نتیجه مساوی خاتمه پیدا کند و آریو اسلامشهر نیز برابر کیاپارس شکست بخورد و از طرفی ستارگان سرخ تهران نیز برابر شهروند رامسر پیروز نشود و یا اینکه تحت شرایطی با نتیجه خفیف پیروز شود!

 

لازم به ذکر است، طبق قوانین جدید فدراسیون در پایان مسابقات لیگ‌های سراسری ایران، پس از امتیاز، بازی ها رو در رو ملاک تعیین رتبه بندی تیم های قهرمان، صعود کننده و یا سقوط کننده در جدول رده بندی خواهد بود. با توجه به اینکه داماش با تمامی رقبای خود در جدول به نتیجه مساوی رسیده است، این قانون در محاسبه چگونگی صعود یا تعیین رتبه داماش تاثیری نخواهد داشت.