وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : شب گذشته برنامه با ورزش شبکه باران دو میهمان بسیار ویژه برای هواداران داماش داشت .

 

به گزارش وارش اسپرت امیر عابدینی مدیرعامل و شهرام قویدل مالک باشگاه داماش گیلان شب گذشته به عنوان میهمانان برنامه تلویزیونی با ورزش شبکه استانی گیلان (باران) حضور داشتند و به گفتگو حول محور تحولات جدید باشگاه داماش گیلان پرداختند .

 

مشروح این گفتگو را با این توضیح که صحبت های مهندس عابدینی و مهندس قویدل از هم جداسازی شده اند را در ادامه خواهید خواند …

 

*عابدینی

 

-متاسفانه سال گذشته با  اتفاقاتی که برای کلیه سیستم هولدینگ به وقوع پیوست باشگاه داماش نیز متاثر از آن دچار حوادثی شد. این حوادث به گونه ای رقم خورد که من انتظار این را نداشتم که امروز در اینجا باشم و به عنوان مدیرعامل باشگاه داماش ادامه کار دهم… من فکرمی کردم که باشگاه چاره ای جز انحلال ندارد .

 

-جا دارد از سیستم ورزشی صدا و سیما گیلان تشکر کنم ، از مسئولین استان هم واقعا تشکر می کنم که آنچه را بضاعت داشتند انجام دادند . گاها گله های شدیدی داشتم چون فکر می کردم بضاعت دارند و کاری انجام نمی دهند اما بعدا متوجه شدم که دستشان بسته است .

 

-کسانی مثل آقای ساکت وارد گود شدند اما ایشان بحثشان جدا کردن تیم از استان بودند و یا آقای هدایتی که دنبال یک جایگاه بود و بالاخره آن را در انزلی پیدا کرد که انشالله آنجا موفق شود .دوستی هم از خارج کشور آمده بودند و حاضر بودند سرمایه خود را در ورزش این مملکت هزینه کنند . رقم و عدد قابل تجزیه و تحلیل بود و می شد متوجه شد که این رقم بسیار زیاد است.

 

-آقای استاندار نامه ای را به آقای اژه ای نوشتند تا کمی قیمت پایین بیاید و شخصا هم رفتند و امضای آن را گرفتند و این قیمت کمی کم شد. البته این را باید عرض کنم که آقای مهندس قویدل با این ارقام نه جلو آمدند و نه عقب رفتند . آن روزی که ایشان برنامه هایشان را اعلام کردند من احساس کردم که ایشان به هر دلیلی یک بستری را برای ورزش گیلان دیدند که من به آن احترام می گذارم .

 

– ایشان با یک روحیه باز و رو راست آمدند و همان روز اول آقای مهندس محمد را فرستادند تا با دادستانی جلسه ای را داشته باشند و در همان جا اعلام کردند که خریدار تیم هستند . شرط و شروط هایی داشتند که بعضی از آنها را من باید قول می دادم و بعضی های دیگر را افراد دیگر باید متعهد می شدند که این اتفاقات افتاد.

 

– سیر تکمیلی واگذاری تیم به این شکل بود که مقامات قضایی برای صادر کردن مجوز همه  چیز را به مجوز مالک که الان در زندان است منوط کردند ،من هم به ملاقات ایشان رفتم و مستقیما از وی خواستم که اگر رضایت به فروش دارد بنویسد و ایشان هم بدون هیچ گونه شرط و شروطی رضایت خود را اعلام کردند و گفتند امیدوارند که داماش باقی بماند . پس از آن مصوبه هیات مدیره را باید می گرفتم که اختیارات هیات مدیره به من داده شد و این مسئله باید به تائید مقام قضائی می رسید و اینطور هم شد تا اینکه ما قرارداد خرید و فروش را امضا کردیم .

 

-من خودم را متعهد می دانم هر کاری را که تا امروز برای باشگاه داماش انجام داده ام را مضاعف کنم . باید از آقای هرندی که با جیب خالی ما آمدند و وارد کار شدند و همینطور بچه هایمان که دست خالی من را فشردند و قرارداد منعقد کردند تشکر کنم در حالی که هنوز طلب های سال گذشته خود را دریافت نکرده بودند .

من دست و بازوی این بچه ها را می بوسم و به پاهایشان خداقوت می گویم . انشالله که با ایستادگی خود حرکتی را که شروع کردند را با داماش موفق تر از گذشته دنبال کنند و برای مردم گیلان حلاوت و شیرینی را به ارمغان بیاورند .

 

امیر عابدینی

 

– آقای قویدل خیلی صاقانه می گویند که آمده اند تا کمک کنند و خیال مردم راحت باشد. اسم تیم و بافت تیم حفظ می شود و برنامه شان این است تا امسال به شکل موقت تیم تقویت شود . من به این تیم افتخار می کنم و این بدین معنا نیست که تیم الان ضعیف است… تیم ما به لحاظ ساختار تیم خوبی است ولی به مربی تیم گفتم نقاط ضعف را اعلام کند و ایشان هم به دو مورد اشاره کردند . با موافقت مهندس قویدل روز سه شنبه با دو بازیکن قرار ملاقات دارم که از کشورهای برزیل و کره هستند.

 

– محمد آبشک را به علت مصدومیت از لیست خارج کردیم و هادی سهرابی را به لیست اضافه کردیم که البته آبشک از نیم فصل به تیم اضافه خواهد شد . دو بازیکن خارجی را بزودی جذب خواهیم کرد و یک بازیکن خارجی دیگر را هم در نیم فصل اضافه می کنیم .

 

– برای سال آینده با قولی که به مردم داده ایم برای سهمیه آسیایی تلاش خواهیم کرد . کار بسیار سختی است اما اگر خدا توفیق داد و سال آینده در خدمت مردم و صاحبان باشگاه بودم قطعا این اتفاق خواهد افتاد .

 

-من همه کامنت ها را می خوانم ! مردم سره و ناسره را خوب تشخیص می دهند و خدمت گذارانشان را می شناسند . همیشه گفته ام پرسپولیسی هستم و نمی توانم که به مردم دروغ بگویم و صداقت این است که آنچه در درونم است را اعلام کنم . من در مقابل تیم های دیگر پرسپولیس را ترجیح می دهم اما در مقابل هیچ تیمی از داماش نمی گذرم . داماش تیم اول من است و به آن اعتقاد راسخ دارم و واقعا به مانند فرزند من است . من برای این تیم غصه خوردم ، گریه کردم، سرما و گرمای آن را چشیدم و نمی شود که به همین راحتی این تیم را بگذارم و بروم .

 

-اصل ماندن بنده در داماش است اما من ، آقای رویانیان و مهندس قویدل یک مثلث دوستی هستیم و از همین رو می خواهیم که آقای رویانیان هم گله مند نشود . ایشان توقعاتی دارند که می خواهیم این توقعات را به گونه ای پاسخ بدهیم تا ایشان ناراحت نشوند.

 

– از آقای پورحیدری تقاضا کردم که به عنوان مسئول کمیته فنی و کمیته انضباطی در تیم حضور داشته باشند . همینطور از آقای کریم باقری هم دعوت کردم که به عنوان عضوی از کمیته فنی به رشت بیایند .

 

– تا وقتی که بنده به عنوان مدیرعامل در تیم باقی بمانم آقای هرندی به عنوان یکی از اعضای کمیته فنی همیشه در تیم باقی خواهند ماند . ممکن هست روزی برای تنه زدن به تیم های آسیا مربیان بزرگ خارجی هم بیاوریم اما آقای هرندی به عنوان کسی که دارند در این مکتب کار و تلاش می کنند و احترام بسیار زیادی برایشان قائل هستم همیشه در کنار ما خواهند ماند . امروز به عنوان سرمربی در تیم حضور دارند و بنده قطعا از ایشون حمایت می کنم اما یک روزی که خود ایشان گفتند برای رفتن به ساختار بین المللی بضاعت دیگری را به خدمت بگیریم ، باز هم ایشان عضو موثر کادرفنی ما خواهند بود .

 

– مردم داماش را در این فصل و فصل های آینده داماش دیگری خواهند دید . بهار ما شروع شده است و زمستان را پشت سر گذاشته ایم …

 

شهرام قویدل

 

*قویدل

 

-از سال 90 با اسپانسری باشگاه پرسپولیس وارد عرصه فوتبال شدیم . بازتابی که از تبلیغات بر روی پیراهن پرسپولیس و حواشی آن داشتیم من را به عرصه فوتبال بیشتر علاقمند کرد و همان موقع تصمیم بر این گرفتم که وقتی این هزینه بسیار زیاد را برای اسپانسری پرداخت می کنیم برای مالکیت یک تیم هزینه کنیم و از همین رو تیم های مختلف را بررسی کردیم .

 

-باید برای اولین اعتراف کنم که دنبال این بودم تیمی را بخرم و به تهران ببرم! تیم های مختلفی پیشنهاد شد تا اینکه دو هفته قبل مهندس عابدینی را ملاقات کردم و در آنجا هم این قضیه را نگفتم و گفتم صبر کنیم معامله تمام شود تا این تیم را به تهران بیاورم. هفت صبح جمعه به رشت رسیدم و ساعت 9 صبح بود که به لابی هتل آمدیم و دیدیم جمعیت زیادی در لابی و هتل حضور دارند که متعجب شدم . بعد از آن به باشگاه آمدیم و خیل جمعیت را که دیدم واقعا یک لحظه شرمنده شدم…!

 

– من این قضیه را هیچ کجا عنوان نکردم… فکر می کردم داماش تیم پرطرفداری نباشد و می گفتم تیم را ببرم جایی که بیشتر بتوانیم به آن رسیدگی کنیم . وقتی آن جمعیت را صبح و همینطور شب در استادیوم دیدم اصلا به طور کل این قضیه را فراموش کردم . حتی دنبال این بودیم که اسمش را عوض کنیم و برنامه های زیادی داشتیم که خوشبختانه همه آنها کنسل شد .

 

– صبح فردا که به تهران رفتم بلافاصله به آقای عابدینی زنگ زدم و گفتم هر بازیکنی که می خواهی و هرکاری که می خواهی انجام بده . متاسفانه من دیر به این مجموعه آمدم وگرنه مطمئن باشید تیم فوق کهکشانی را در داماش درست می کردیم که انشالله سال آینده بتوانیم اینکار را انجام دهیم .

 

– روز سه شنبه که برای تماشای بازی آمدم وقتی گل اول را خوردیم گفتم ای داد تیم ما قرار است همش ببازد ! از جلوی در رختکن که به سمت جایگاه می رفتم به افشین چاوشی گفتم هر گلی که به ثمر برسانی دو میلیون می دهم ! اصلا فکرش را نمی کردم که ما 5 گل بزنیم …(با خنده)

 

– معتقدم داماش یکی از بهترین انتخاب های مجموعه ما بوده است و به این تیم افتخار می کنم .

 

– یک بار برای دیدن بازی داربی به استادیوم آزادی رفتم که واقعا جو نامناسبی داشت اما تبریک می گویم به مردم رشت و گیلان که جو خیلی خوب،با طراوات وشادی را در استادیوم دارند. برایم جالب بود که بعد از اتمام بازی ظرف 10 دقیقه استادیوم بدون حاشیه خالی شد.

 

– برای ماندگاری ایشان در داماش و یا رفتن به پرسپولیس ریش و قیچی را دست آقای عابدینی و آقای رویانیان گذاشته ام . یکی از دلایل حضور من در داماش مهندس عابدینی بوده است و از ایشان می خواهم که بمانند اما به هواداران اعلام می کنیم اینکه ایشان بخواهند تقاضای ما را رد کنند و یا به هر دلیلی نخواهند بمانند دیگر ما مقصر نیستیم .

 

-متاسفانه فوتبال تا به امروز یک ورزش زیان ده بوده است و گاها باشگاه های خصوصی مثل استقلال اهواز و استیل آذین آمدند که با شکست های متوالی از دور خارج شدند که ما دنبال چنین رویه ای نیستیم .

 

-داماش همچنان داماش خواهد ماند و بحث هایی که بر سر مهندس عابدینی وجود دارد به هیچ وجه مربوط به بحث های قرارداد و اختیارات نیست و ما از روز اول با هم تقسیم وظایف کردیم که بخش فنی و اجرایی با مهندس عابدینی و بخش اقتصادی و بودجه با من باشد .

 

– دنبال بودجه گرفتن از مسئولان استان نیستیم و چنین توقعی را هم نداریم . روز اول به مهندس بابایی گفتیم که دو استادیوم عضدی و همینطور استادیوم سردارجنگل را در اختیارمان بگذارند تا آنها را به شکل استادیوم حرفه ای بازسازی کنیم . فعلا که تماسی نداشتم که ببینم آیا این کار را می توانند انجام بدهند یا خیر …

در اینجا مهندس عابدینی وارد بحث می شوند و اینگونه ادامه می دهند :

آقای استاندار دستور صریح دادند که اینکار انجام بشود و امروز که با آقای بابایی حرف زدم ایشان شرط و شروطی گذاشتند که من از الان اعلام می کنم که این شرط و شروط را می پذیریم . شرط ایشان این بود که در تامین و گسترش ورزش کما فی السابق کار بکنیم … به عنوان مثال قبلا تیم والیبال داشتیم ، الان هم بیاییم و این تیم را راه بیندازیم .

المپیک با 92 میلیارد پوند ظرف 6 سال در 200 هکتار زمین ساخته شد و امروز مسابقات آن برگزار می شود ، آنوقت سالن 6 هزار نفری ما بعد از 18 سال به بهره برداری نرسیده است . ما آماده هستیم تا در جاهایی که مشکل وجود دارد وارد شویم . ما می گوییم آسیایی شویم اما آسیایی شویم با کدام امکانات؟ استادیوم ها را به ما بدهند تا آن را به حد حرفه ای در بیاوریم و زیبا سازی کنیم . آقای قویدل دستور موکد دادند تا این قضیه را پیگیری کنیم و من هم به نمایندگان مجلس و آقای بابایی زنگ زدم و درخواست را انجام دادم . از آقای رضوانی هم خواستم تا جلسه شورای ورزش استان را دایر کنند و در آن شورا هم از نیازهای ما با خبرشوند و کمک کنند تا ما چند رشته را بتوانیم راه اندازی کنیم .

 

– 4 نفر از اعضای هیات مدیره مشخص شده است . آقای دکتر پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود ، آقای جعفرزاده نماینده محترم رشت ، خود آقای مهندس عابدینی به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره و مدیرعامل و همینطور بنده به اضافه یک نفر دیگر از دوستان که انشالله ظرف دو تا سه روز آینده نام ایشان را اعلام می کنیم.

 

– از هواداران خوب داماش ، بازیکنان با تعصب و با غیرت و کادرفنی زحمت کش تیم تشکر می کنم و امیدوارم که بتوانیم بازی روز دوشنبه را با پیروزی پشت سر بگذاریم . تمام سعی و تلاشمان این است که ثبات را به باشگاه داماش برگردانیم و امیدوارم که در این راه موفق باشیم .

 

 

 دانلود ویدئوی برنامه با لینک مستقیم

مدت : 53 دقیقه

حجم : 121 مگابایت

کیفیت : متوسط wmv

تهیه شده توسط : حامد الطافی

 

 

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید