انجام قرعه کشی مرحله دوم لیگ سه و عدم حضور نام داماش در بین تیم های شرکت کننده، موجب ایجاد علامت سوال و نگرانی هواداران داماش شد. جهت دستیابی به پاسخ سوالات و اطلاع از چگونگی شرایط انتقال امتیاز به سراغ کاپیتان داماش رفتیم که در ماه های اخیر پیگیر احیای داماش و خرید سهمیه بود.
محمد مختاری در گفتگو با خبرنگار وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان گفت: بعد از آنکه توانستیم مجوز فعالیت برای باشگاه داماش را از اداره کل ورزش و جوانان گیلان اخذ کنیم به سراغ خرید امتیاز مرحله دوم لیگ سه رفتیم که پس از مذاکرات فراوان با یک تیم تهرانی جهت خرید امتیاز به توافق رسیدیم.

وی ادامه داد: در نتیجه قرارداد امضا کردیم و پیش پرداختی هم واریز شد تا بعد از طی شدن بروکراسی اداری جهت کسب مجوز خروج امتیاز از استان مبلغ چک ارائه شده پرداخت شود.

مختاری با اشاره به طولانی شدن این پروسه خرید امتیاز اظهار داشت: متاسفانه فروشنده با وجود دریافت پیش قرارداد، هر روز با بهانه تراشی انتقال امتیاز را به عقب موکول کرده است در صورتی که بابت پرداخت مبلغ توافق شده هیچ مشکلی نداریم.

کاپیتان داماش خاطرنشان کرد: اما اعضای تیم نگران نباشند، حتی اگر نتوانیم جواز حضور در لیگ سه را کسب کنیم، در صحبتی که با جناب آقای نصیری داشتیم ایشان حمایت کامل و پشتیبانی خود از تیم را اعلام کردند و در یکی دو روز آینده با اعضای تیم قرارداد بسته خواهد شد و تمرینات آماده سازی تیم برای آینده مطمئنا با قدرت ادامه خواهد داشت و حتی شاید این موضوع در فصل آتی منجر به اتفاقات بهتری برای فوتبال رشت و باشگاه داماش شود، زیرا دیگر فرصت لازم را داریم تا با رایزنی و همراهی مسئولان استانی برای فصل آتی جواز حضور داماش در لیگ بالاتری را کسب کنیم.

مختاری گفت: هنوز به طور قطع این اتفاق رخ نداده است و مذاکرات ادامه دارد تا بتوانیم فروشنده را مجاب به پایبندی به قرارداد کنیم اما هر اتفاقی که بیافتد این مجموعه از آقای نصیری گرفته تا کادرفنی، بازیکنان و تدارکات محکم پای کار ایستاده ایم تا داماش را به جایگاه واقعی خودش بازگردانیم و با وجود همه شیطنت هایی که در ماه های اخیر شاهدش بودیم اما دلسرد نشدیم چون اعتقاد مجموعه این است که اگر کاری را شروع کردیم امروز یا فردا، دیر یا زود باید به پایان برسانیم.