امیر عابدینی در باره ساختارسازی در زمینه تیم های پایه و جذب نوجوانان و جوانان کشورمان به بدنه فوتبال گفت : من باید این نوید را بدهم که این اتفاق میمون در حال شکل گیری در ایران است ، خوشبختانه آموزش و پرورش کاری کرد کارستان ، آن ها برای اولین بار مجوزهایی صادر می کنند تا مدارس به صورت حرفه ایی ورزش ها و ازجمله فوتبال را پیگیری کنند ، به مدارس غیر انتفاعی این مجوز داده می شود تا همه ورزش ها را به صورت حرفه ایی دنبال بکنند ،  در کنار این امر باشگاه های ورزشی ما نیز در حال کار کردن هستند ، جا دارد تا از باشگاه هایی همچون سپاهان ، فولاد خوزستان ، ذوب آهن و ملوان که کارهای پایه ایی انجام می دهند تشکر کرد ، البته در این زمینه باشگاه های سرشناس ما عقب افتاده اند اما بسیاری از باشگاه ها در حال کار کردن هستند ، باشگاه داماش نیز از جمله باشگاه های خصوصی است که در زمینه تیم های پایه و ساختار بسیار پرقدرت کار کرده است ، من این نوید را می دهم که باشگاه ورزشی داماش ایرانیان در استان های مختلف موضوع ساختارسازی را در کنار باشگاه های دیگری همچون سپاهان ، ذوب آهن و ملوان و دیگر باشگاه های ایران دنبال می کند.

 

عابدینی ادامه داد : مدیریت و بسترسازی در فوتبال دو مقوله مهم است ، ما در برنامه های کلان با مشکل مواجه هستیم گرچه وارد ریز موضوعات فوتبال شده ایم ، ما با دنیا در حال برقراری ارتباط هستیم و از دانش روز فوتبال نیز استفاده خواهیم کرد.

 

متن کامل را در ادامه مطلب مشاهده فرمائید/

مدیر عامل باشگاه ورزشی داماش در خصوص لزوم هماهنگی در فدراسیون برای هماهنگی با سرمربی تیم ملی فوتبال گفت : برای سازماندهی فوتبال ملی نباید همه فدراسیون پاسخگو باشد بلکه باید یک نفر در این مجموعه پاسخگو باشد ، وی باید در برابر افکار عمومی و رسانه ها و در برابر همه باید پاسخگو باشد ، رئیس فدراسیون فوتبال ما مرد شریفی است که همیشه لبخند می زند اما با لبخند نمی توان همه مشکلات را حل کرد . وی تاکید نمود که برخی از مشکلات موجود همچون خدمت سربازی بازیکنان ملی پوش باید با همت ملی حل شود زیرا عدم حل آن ممکن است مشکلات عدیده و از جمله سیاسی ایجاد کند .

 

عابدینی در خصوص لیست وبازیکنان فعلی تیم ملی فوتبال که در  اردو حاضرند گفت : اگر ما از ده مربی درخواست ارائه لیست بازیکنان می کردیم همه آن ها حدود 95 در صد همین بازیکنان حال حاضر در اردو را معرفی می کردند ، ما یک مربی خارجی و مطرح را آوردیم لذا باید به او فرصت داد و به او اعتماد کرد . وی فراخوانی بازیکنانی که در حدود سنی 27 یا 28 سالگی هستند را فرصتی برای اظهار وجود و قوت این گروه از بازیکنان در لیگ برتر دانسته و تاکید نمودند که برخی اوقات انگیزه بازیکنان پا به سن گذاشته به مراتب بیشتر از یک بازیکن 22 ساله است .
عابدینی مشکلات رودرروی فدراسیون فوتبال و کمیته المپیک بر سر متولی تیم ملی امید فوتبال ایران را مشکلی چند ساله عنوان کرد که باید در قالب یک پروتوکول فیما بین دو طرف حل شود و تاکید نمود که برخی اوقات فدراسیون فوتبال از حل و فصل امور به صورت مستقل عاجز است . عابدینی گفت : از مشکلات ما این است که هنوز معلوم نیست که ما وزارت ورزش داریم یا سازمان ورزش ؟ این امر باعث تعلیق وضعیت زیرمجموعه های آن می شود ، این مشکلات باید برطرف شود و همه در برابر قانون پاسخگو باشند.

 

وی در ادامه با تشکر از رسانه ها و رسانه ملی در خصوص کادر فنی جدید تیم ملی فوتبال و سرمربی آن تاکید نمود که ما باید از برنامه های کادر فنی جدید حمایت و به آن فرصت و وقت کافی بدهیم و تا کنون آن چه را که سرمربی عمل کرده است حرفه ایی بوده که یکی از موارد آن عدم دعوت بازیکن از روی شناسنامه یا پاسپورت و سن او بوده بلکه وی بازیکنان را بر اساس کار و تمرینات و تست های داخل تمرینات انتخاب می کند . عابدینی کی روش را مربی کارآمدی توصیف نمود اما به این نکته توجه داد که ما باید حواشی او را مدیریت کنیم تا با بحران در اجرای برنامه هایش مواجه نشود .

 

 

عابدینی در خصوص سوال یکی از بینندگان شبکه جهانی جام جم مبنی بر وحدت و اتحاد دو باشگاه داماش گیلان و ملوان گفت : باشگاه ملوان یک باشگاه بزرگ و ریشه دار در ایران و استان گیلان است و ما هم آمده ایم تا در ایران و استان گیلان کار کنیم گرچه ما نوپا هستیم اما عشق و عاطفه معنایش آن است که ما همدیگر را درک کنیم و بشناسیم ، احساس کنیم و همدیگر را باور کنیم ، ما در یک استان زندگی می کنیم ، داماش در رشت و ملوان در انزلی ، معنای آن این است که نباید اسیر مسائلی شویم که اصلا معلوم نیست ریشه اش در کجا است ، اگر به قدمت دو شهر در ورزش ایران نگاه کنیم متوجه می شویم که قدمت دو شهر در ایران بزرگ است و لذا باید امسال را سال وحدت و دوستی و وفاق بگذاریم ، سال ایجاد محبت و عشق ، من دست بچه های ملوان و مردم انزلی را صمیمانه می فشارم و امیدوارم آنها آغوش خود را برای ما باز کنند و ما نیز آغوش گرم خود را به روی آن ها باز می کنیم.

 

عابدینی در خصوص بازید هیئت AFC از ایران و گزارش آن گفت : نظارت آن ها به منظور تحول و پیشرفت در فوتبال ایران است ، آن ها می خواهند که فوتبال به سوی خصوصی شدن حرکت کرده و براساس قانون تجارت عمل کند تا روی پای خودش بایستد ، تا آن که فوتبال منابع خود را تامین کند نه آن که منابع دیگر فوتبال را تامین کند  ، واین کاری است که باید انجام دهیم و حتما برای فوتبال کشورمان ضروری است . وی در باره خصوص سازی باشگاه ها ادامه داد : در حقیقت برای ای اف سی مهم نیست که باشگاه خصوصی ، دولتی و یا عمومی باشد آن چه  بر اساس نظرات ای اف سی در فوتبال مهم است این است که باشگاه های فوتبال باید براساس قانون تجارت باشند ، ورود خروج منابع و درآمدهایش روشن باشد و درآمد مشخص و شفاف داشته باشد و رشد و شکوفایی آن براساس قوانین موضوعه فیفا باشد ، در غیر این صورت باشگاه های ما موفق نخواهند شد و باشگاه هایی هم که با قوانین فیفا فقط به عنوان یک دستاویز برخورد می کنند در فوتبال موفق نخواهند شد ، دولت نباید در امور فوتبال دخالت کند و ما هم می توانیم خودمان فوتبال را اداره کنیم و باشگاه های خصوصی می توانند در یک دوره پنج ساله دوره گذار را طی کنند و موفق باشند.

 

 

 

مهندس عابدینی در پایان در باره باشگاه ورزشی داماش ایرانیان گفت : داماش از روز اول در ورزش ایران به شکل کاملا خصوصی وارد شد ، ما در کنار هر ساختار اقتصادی و صنعتی در کشور به دنبال یک ساختار اجتماعی هستیم ، یک هنجار زیبای اجتماعی ورزش است ، ما در بخش ورزش می توانیم به تعلقات خاطر مردم جواب بدهیم تا فرزندانشان در این بستر رشد کنند . وی ادامه داد : دانش و علم  در کنار ورزش و ورزش در کنار دانش و علم معنا پیدا می کند ، ما بر این اعتقاد هستیم که می توانیم برای نسل جوان کاری انجام دهیم و با همین هدف است که داماش در بخش ورزش در حال فعالیت است.

عابدینی همچون با تعیین سقف قرارداد با بازیکنان مخالفت نمود و در خصوص ارتباط  کریم باقری با داماش تاکید نمود که وی به عنوان مشاور برای بستن تیم با من همکاری می کند .    
مهندس عابدینی همچنین در برنامه این هفته ورزش از نگاه دو شبکه سراسری دو شرکت نمود و به همراه بهروان مدیر لیگ آزادگان ، در باره لیگ یک و مسائل مربوطه به تفصیل سخن گفت.

 

 

 

 

برگرفته از داماش ایرانیان