وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان به سراغ ابراهیم قاسمپور سرمربی داماش گیلان رفت و در قالب یک مصاحبه اختصاصی در مورد ابهامات این روزهای داماش و آینده از وی پرسید…

 

varesh-sport.com : آقای قاسمپور نظرتان را در خصوص بازی هفته گذشته با شاهین بفرمائید. به نظر می رسید هر دو تیم نتیجه را تمام شده می دانستند و بازی را با جدیت دنبال نمی کردند!

بازی چندان بدی را انجام ندادیم اما بازی خوبی را هم شاید به آن صورت نتوانستیم که انجام دهیم . ما تا دقایق آخر از این خوشحال بودیم که 3 امتیاز خارج از خانه را بدست آوردیم اما اینقدر فشار گرما و رطوبت بالا بود که شرایط را برای تیم ما سخت کرده بود و در نهایت گل تساوی را دریافت کردیم . من از بیرون میدان نکته ها را به بازیکنان گوشزد می کردم اما از آنجایی که خودم هم با این شرایط آب و هوایی نا آشنا نبودم و نزدیک به 30 سال را درجنوب ایران و امارات سپری کردم،شرایط بازیکنان را درک کردم و به نظر من زیاد هم نمی شود به آنها سخت گرفت .

شاهین یکی از تیم های خوب فعلی لیگ ماست اما آن هوا حتی برای خود تیم شاهین هم سنگین بود و شما اگر در بازی دقت کرده باشید می دیدید که بازیکنان ما فرصت های خوبی را به دست می آوردند اما متاسفانه همان خستگی بیش از حد به بچه ها اجازه این را نداد که از فرصت ها استفاده کنند. به نظر من بازیکنان واقعا تلاش بسیار زیادی را انجام دادند تا ما به همان یک امتیاز دست پیدا کنیم.

 

varesh-sport.com : ترکیب داماش در دو بازی گذشته که شما سرمربی بودید اصلا تغییری نداشت و حتی در عکسی که پیش از بازی گرفته می شود بازیکنان به همان ترتیب که در هفته گذشته ایستاده بودند عکس گرفتند ! آیا شما به این اعتقاد دارید که وقتی تیم برنده شد نباید به ترکیب دست زد؟!

معمولا به ترکیبی که نتیجه می گیرد دست نمی زنند اما مطمئن باشید اگر احساس کردیم بازیکنی به آن چیزی که ما از او می خواهیم و به وظایفی که به وی سپردیم عمل نمی کند او را از ترکیب خارج خواهیم کرد و نام آن بازیکن برایمان مهم نخواهد بود.

خوشبختانه بازیکنان تا اینجای کار توانستند درصد زیادی از آن چیزی را که ما خواسته بودیم را انجام دهند . مطمئنا در بازیهای آینده تغییر و تحولاتی را خواهیم داد چون به هر حال بازی ها طولانی هست و ما به تک تک این بازیکنان نیاز داریم.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

varesh-sport.com : پس در مجموع به این معتقدید که ترکیب برنده را نباید عوض کرد.. بحث من این بود که به فراخور تیم رو به رو شاید ما به لحاظ تاکتیکی نیاز باشد که بازیکن دیگری را در پست x به کار بگیریم.

ببینید فوتبال ما زیاد دست خوش تغییرات نمی شود! یعنی سیستم ها به همان سبک است و نفرات هم به همان شکل است اما مطمئنا ما یک سری از بچه ها را به دلیل اینکه شرایطشان آرمانی نبود نمی توانستیم استفاده بکنیم و مطمئنا در آینده از آنها استفاده خواهیم کرد که اگر بخواهم یک مورد را مثال بزنم می توانم از آقای آبشک اسم ببرم که ایشان مریض بودند و حتی در ترکیب 18 نفر هم حضور نداشتند.

 

varesh-sport.com : قصد نداشتم از بازیکن اسم ببرم ولی در همین بحثی که گفته شد به عنوان مثال حسین ابراهیمی در دقایقی که در بازی گذشته به میدان رفت خوب بازی کرد اما شما کریمی را به میدان آوردید .

خواهش می کنم از کسی اسم نبرید . ما هفت روز هفته با این بازیکنان هستیم و تمرین می کنیم و من فکر می کنم بهتر از هر کسی شرایطشان را می دانیم . مطمئنا ما نقاط ریز بازیکنان را هم زیر نظر می گیریم… نوع تمرین کردنشان، نوع برخوردشان با یکدیگر و همینطور میزان هماهنگی که بین بازیکنان وجود دارد را در نظر می گیریم. این دلیل نمی شود که یک بازیکن خیلی خوب باشد و حتما هم در ترکیب حضور داشته باشد …

ممکن است یک بازیکن به نظر خیلی خوب باشد اما نتواند با بازیکن کناری خود هماهنگ بازی کند! شما در فوتبال دنیا هم می بینید که گاهی یک بازیکن خیلی شاخص تعویض می شود . از شما هم خواهش می کنم زیاد روی نفرات تاکید نداشته باشید.

 

varesh-sport.com : شما در مصاحبه قبلی با ما اظهار داشتید که ما شاید چندان ابزار بازی با سیستم 4 دفاع را نداریم و ابزار 3-5-2 بیشتر در این تیم دیده می شود. آیا هنوز این تفکر را دارید؟ چون ما شنیدیم که قرار بر این است که مدافع جذب کنید..

ما فعلا آقای نیک نظر را آوردیم که بچه همین جاست و فکر میکنم در مقطعی از بازیها میتواند به ما کمک کند . ما هنوز یک بازیکن دیگر هم نیاز داریم و دنبال آن بازیکن مورد نظرمان هم هستیم که جذب این بازیکن به توان مالی باشگاه بستگی دارد . ما یک بازیکن خارجی دیگر را هم جذب میکنیم چون اجازه جذب چهار بازیکن خارجی را داریم من اعتقادم این هست که باید دو تا بازیکن خارجی دیگر جذب کنیم که یکی در دفاع باشد و یکی در فوروارد !

 

 

varesh-sport.com : نیک نظر جذب شد؟!

نه هنوز جذب نشده و فعلا با ما تمرین میکند…

 

varesh-sport.com : پس یعنی احتمال جذب شدشان زیاد است؟

بله.

 

varesh-sport.com : برای جذب بازیکن خارجی بیشتر به مدافع فکر می کنید؟

ببینید از نظر من مربی بهتراست که ما یک بازیکن خارجی مدافع بگیریم و یکی هم در حمله. ما اجازه این را داریم که 4 بازیکن خارجی داشته باشیم و از سه تای آنها استفاده کنیم پس چه بهتر است که دست من مربی پر باشد و بر حسب نیازمان از آن بازیکنان خارجی استفاده کنیم.

 

varesh-sport.com : این بازیکنان قبل از نیم فصل جذب می شوند ؟

تلاش ما این است که این بازیکنان را قبل از نیم فصل جذب کنیم و اگر به هر دلیل نشد نیم فصل.

 

varesh-sport.com : در تعطیلات پیش رو و این فاصله زمانی آیا بازی دوستانه ای در نظر گرفتید و با چه تیمی؟

بله به فکر یک بازی تدارکاتی هستیم که اگر شد در روز یکشنبه انجام بدهیم . خب در گیلان چند تیم هستند که می توانیم با آنها بازی کنیم . با ملوان که نمی شود بازی کنیم پس سعی می کنیم از بین تیم های سپیدرود ، چوکا و شهرداری لنگرود با یکی از آنها بازی کنیم .

 

varesh-sport.com : بعد از بازی هفته گذشته با شاهین بوشهر یکی از روزنامه ها نوشتند که عباس آقایی به این دلیل بازی کرد که به روند بازی نکردنش اعتراض داشته…

اصلا زد تو گوشم ترسیدم بازیش دادم (با خنده) .یک چیزی را خدمت تان عرض کنم من فقط کاری را انجام می دهم که فکر می کنم به صلاح تیمم است و هرگز تحت تاثیر هیچ کس و هیچ جبهه ای نیستم . نه به حرف مسئولین باشگاه گوش می دهم و نه تحت تاثیر تماشاگران قرار می گیرم… هواداران را دوست دارم تا جایی که منطقی فکر کند . من دوست دارم تیمم نتیجه بگیرد و تیمم که نتیجه بگیرد یعنی شهر رشت نتیجه گرفته .

 

varesh-sport.com : سه بازی آینده تیم در استان گیلان انجام خواهد شد که یکی در انزلی است و دو تای دیگر در شهر رشت . با توجه به اینکه نتایج این سه بازی مسلما در ادامه روند تیم تاثیر بسزایی خواهد داشت اهداف شما در این دیدارها چه خواهد بود؟

مطمئنا تمام تلاش ما بر این پایه خواهد بود که هر 9 امتیاز را بگیریم اما به هر حال این بستگی به تلاش ما ، تعصب و همدلی بچه ها ،حمایت تماشاگران و شما و رسانه ها دارد تا انشالله با کمک خدا به آن چیزی که می خواهیم برسیم.

 

varesh-sport.com : و حرف آخر با هواداران داماش رشت…

هواداران اساس کار فوتبال هستند . اگر هوادار در استادیوم نباشد مطمئنا بازیکنان آن انگیزه لازم را نخواهند داشت. هوادار خوب مطمئنا تاثیرگذار خواهد بود و اگر منفی فکر کند مطمئنا تیم هم ضرر می کند.
کماکان این حمایتشان از ما را دریغ نکنند و اگر خدای نکرده گلی دریافت کردیم این حمایتشان را تا دقیقه 90 ادامه دهند و صبر و تحمل داشته باشند و مثل بعضی از شهرهای دیگر نباشند . ما هم امیدوار هستیم که بتوانیم دل آنها را شاد کنیم .