پس از یک فصل فرسایشی، حالا داماشی‌ها به ایستگاه پایانی لیگ سه رسیده اند. داماش گیلان در دیداری رفت و برگشت از ساعت ۱۹ روزهای ۸ و ۱۳ مرداد به ترتیب در سردار جنگل رشت و غدیر تهران، فینال پلی آف صعود به لیگ دو را برابر دارایی تهران، همگروهی خود در مرحله دوم مسابقات برگزار خواهد کرد؛

لاجوردی‌‌پوشان شهر باران امیدوارند که پس از ۲۵۴ روز رقابت و برگزاری ۳۳ مسابقه، فصل را با جشن صعود به پایان برساند.

اما تاریخچه دارایی تهران چیست و چگونه به این مرحله صعود کرد؟

پیشینه باشگاه دارایی تهران که با تغییر نام تیم بنیامین ورزشی تهران از سال ۱۴۰۰ و پس از ۳۰ سال مجددا حیاتی دوباره در فوتبال ایران پیدا کرده است، به ۱۳۱۵ خورشیدی بر‌می‌گردد.
دارایی توسط سید محمد تدین از شخصیت‌های برجسته علمی و سیاسی دوران قاجار و پهلوی، تاسیس شد. او سوابقی چون ریاست مجلس شواری ملی، ریاست دانشگاه تهران و وزات درکابینه‌های مختلف در دوران پهلوی اول را در رزومه داشت!
اولین دیدار مهم این باشگاه در سال ۱۳۲۴ برابر توفان برگزار شد که ۱۵ هزار تماشاگر داشت. دارایی طی دهه‌های ۱۳۱۰، ۱۳۲۰ و ۱۳۴۰ از تیم‌های پرقدرت تهران بود و چندین بار در این دوران به عناوین قهرمانی باشگاه‌های تهران دست یافت.
این تیم تا سال ۱۳۷۰ در لیگ‌های مختلف فعالیت داشت و پس از آن منحل شد تا آنکه در سال ۱۴۰۰ با تغییر نام بنیامین ورزشی تهران، مجددا اعلام موجودیت کرد. تغییرنامی که البته به نظر هنوز از سوی فدراسیون فوتبال ایران پذیرفته نشده است.

دارایی  با برگزاری ۱۱ مسابقه کمتر، راه بسیار کوتاه‌تری را نسبت به داماش برای رسیدن به فینال پلی آف لیگ سه در فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ طی کرده است. آن‌ها که فصل گذشته لیگ سه را با ابقا در مرحله دوم مسابقات به اتمام رسانیدند، این فصل را از همین مرحله و همگروهی با داماش آغاز کردند. دارایی که تا هفته‌های پایانی مدعی شماره یک جدول گروهش بود، در نهایت بالاتر از داماش در رتبه دوم جدول قرار گرفتند و به همراه داماشی‌ها که عنوان بهترین تیم سوم گروه‌های سه گانه را کسب کرده بودند، راهی مراحل پلی آف شدند.
دارایی در بازی‌های مرحله اول پلی آف برابر سپاهان نوین اصفهان به دو تساوی یک بر یک دست یافت اما در ضربات پنالتی توانست تیم دوم زرد پوش نصف جهان را با شکست بدرقه کند تا حریف داماش در فینال پلی آف لیگ سه شود.
لازم به ذکر است، دیدارهای دو تیم در مرحله گروهی به ترتیب در تهران و رشت با نتایج تساوی یک بر یک و بدون گل به اتمام رسید.