سیراف کنگان بوشهر، حریف داماش در مرحله یک شانزدهم جام حذفی ناشناخته ترین تیم این مرحله است و به همین علت  در این مطلب به معرفی کوتاه از این تیم بپردازیم. 

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، سیراف کنگان در اردیبهشت 96 و فینال فصل گذشته جام حذفی استان بوشهر، پس از تساوی سه بر سه مقابل پرسپولیس برازجان، در  ضربات پنالتی این تیم را شکست داد و قهرمان شد تا به عنوان نماینده استان بوشهر به مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور راه پیدا کند. 

این تیم که هم اکنون نیز در لیگ برتر استان بوشهر فعالیت می کند، در دور نخست جام حذفی در فصل 97-1396 قرار بود که در نورآباد فارس به مصاف لیدوما، قهرمان استان فارس برود که در نهایت با کناره گیری تیم مقابل به مرحله دوم راه یافت.

در مرحله دوم سیرافی ها در ورزشگاه خود میزبان تیم مس کرمان بودند اما باشگاه مس در سیاستی که برای آماده سازی تیم های پایه خود داشت، امید مس را راهی مسابقات جام حذفی کرد و این مسئله در نهایت موجب به آن شد که سیراف با یک گل این تیم را شکست دهد.

تیم سیراف کنگان که با انگیزه های فراوان برای حضور در جام حذفی، روز گذشته راهی رشت شد، در آخرین دیدارش پیش از مصاف با داماش گیلان، روز یکشنبه 12 شهریور در چهارچوب هفته دوم لیگ برتر استان بوشهر میزبان پتروشیمی جم خورموج بود که برابر این تیم به تساوی یک بر یک دست یافت. سیراف در هفته نخست آن مسابقات نیز برابر پرسپولیس برازجان به تساوی دو بر دو دست یافته بود. 

اما این تیم از کجاست؟!  سیراف کنگان بوشهر از سه واژه تشکیل شده است که در واقع هر سه بخش نام این تیم، مربوط به خاستگاه آن می باشد. سیراف نام شهری تاریخی است با جمعیتی کمتر از 10 هزار نفر در شهرستان 110 هزار نفری کنگان از استان بوشهر. این بندر مابین بندر کنگان و بندر عسلویه واقع شده‌است و دارای معماری خاصی می‌باشد. سیراف بین دریا و کوه قرار گرفته است و دارای تنها یک خیابان اصلی است. در بعضی از نقاط این شهر، فاصله کوه تا دریا به ۳۰ متر هم نمی‌رسد و به همین دلیل برخی خانه‌های مردم روی کوه بنا شده‌است. سیراف شهری باستانی به شمار می رود و از آثار تاریخی آن می‌ توان به قلعه نصوری و آثار باستانی بنای مسجد جامع (که بر روی پی یک عمارت ساسانی ساخته شده)، بازار باستانی سیراف و گور دخمه‌ها و سیستم آبرسانی دوره ساسانی اشاره کرد. 

دیدار تیم های داماش گیلان و سیراف کنگان بوشهر در چهارچوب مرحله سوم یا یک شانزدهم پایانی رقابت های جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور، از ساعت 17:45 روز پنجشنبه 16 شهریور در استادیوم شهید دکتر عضدی رشت برگزار خواهد شد.