وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : فصل 92-91 از حدود یک ماه دیگر آغاز می شود، و در حالی که اکثر تیم ها مشغول یارگیری و بستن تیمی مدعی و شروع تمرینات برای فصل آینده هستد، داماش گیلان هنوز مشکلات و بحران های فصل قبل را به دوش می کشد و گویا بختک این نابسامانی ها در رگ و ریشه ی فوتبال رشت تنیده شده است…

 

انتخاب امید هرندی به عنوان سرمربی فصل آینده و بستن قرارداد داخلی با اسکلت تیم فصل قبل و از طرف دیگراعلام زمان شروع تمرینات در هفته قبل، هواداران را به مشخص شدن وضعیت تیم امیدوار کرده بود.
جلسه تمرینی که با استقبال خوب و قابل تحسین هواداران در یک روز غیر تعطیل و ایام امتحانات و … برگزار شد، اما نکته قابل توجه عدم حضوراکثریت بازیکنان اصلی تیم در تمرینات به دلیل مطالبات معوق خود از باشگاه بود .
هدف از این مقاله، زیر سوال بردن گروه یا شخص خاصی نیست و تنها حاشیه ای چند بر امیدواری و نا امیدی های هواداران و انتظارات به حق شان، از دیدگاه وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان ارائه می گردد.

 

به ادامه مطلب مراچعه فرمائید

و مخاطبان…

-مسئولین:

همان ها که به رسم قدردانی از حمایت های نکرده ی خود در سطح شهر، پرده های تشکر زده بودند و نگاه فراگیر خویش را به عنوان متولی تمام استان، تا سطح یک شهرستان تقلیل دادند … همان ها که برای جذب یک خریدار ، وعده ی پرداخت قسمتی از بدهی های فصل گذشته و در اختیار گذاشتن زمین برای ساخت استادیوم برای تیم دردانه استان(ملوان) را دادند …

اگر چه حافظه ی نسل حاضر در رشت و استان، کوتاهی های آنان را از یاد نخواهد برد ، اما به این عزیزان پیشنهاد می گردد که تندیس یادبود خود را نیز در سطح شهرستان مذکور نصب نمایند …

 

نمایندگان کلانشهر رشت:

خواسته ی جوانان رشت، برطرف کردن مشکل تیم داماش است.

این جمله ی فاقد هر گونه تشبیه، استعاره، ایهام و مجاز، گویای خواسته ی جوانانی است که به وقت انتخابات، در کنار نمایندگان بوده اند.

 

تامینی

 

* دکتر حسن تامینی:

حائز اکثریت رای و به عنوان نماینده اول شهرستان رشت.

بار مسئولیت ایشان نسبت به دو نماینده ی دیگر سنگین تر می نماید و ایشان ناگزیر از پاسخ به پرسش جوانان رشت اند که آیا به واقع در جذب اسپانسر برای محبوب ترین تیم گیلان ناتوان بوده اید یا نخواسته اید مساعدتی در رفع مشکلات تیم بنمایید.

 

جعفرزاده

 

* مهندس جعفرزاده:

سابقه ی فعالیت های وی پیش از نمایندگی، نوید وکالت فردی را به مردم این شهر داد که آمده تا صدای زنده ی مردم این شهر در کشور باشد.

او بسیار پرتلاش و پیگیر آغاز کرد … و مرحمی شد بر زخمی که از ماه ها سکوت نمایندگان رشت، بر دل جوانان شهر بود. اکنون پیگیری های ایشان به کجا کشیده است!؟

 

کوچکی نژاد

 

* مهندس جبار کوچکی نژاد:

نماینده شهر و استان از منظر ایشان چه مفهومی دارد!؟

آیا غیر از رسیدگی و پی گیری مشکلات مردم است؟

و آیا جوانان شهری که از آن وکالت مجلس گرفته اند، با مشکلات موروثی این سرزمین … درخواست حمایت خود را به کدام مرجع باید ارایه دهند؟!؟ آیا ایشان جوانان رشت را از آمار شهر حذف نموده اند؟! آیا از دوره های قبلی وکالت خود، آن اندازه اشتغال و موقعیت های تفریحی و … برای آنان ایجاد نموده اند که اکنون تصمیم به پوشش قشر های دیگر گرفته اند؟!

 

خواسته یا ناخواسته، فوتبال، به عنوان ورزش اول و محبوب کشور، در صورت برنامه ریزی های صحیح، جنبه ی اقتصادی و سود آوری دارد و چنین نیست که تنها به عنوان یک رشته ی ورزشی نگریسته شود . از طرفی ضعف و در نهایت انحلال این تیم برابر است با تحمیل آسیب های اجتماعی بر پیکر مردم این شهر و استان.

بر هر سه نماینده ی شهر رشت است که تمام تلاش و مساعی خود را در جهت حل مشکل نماینده ی گیلان در سطح اول فوتبال کشور نموده و از بار بی توجهی سایر مسئولین استانی نسبت به تیم، بکاهند …
بی شک، این نه تنها خواسته ی هواداران تیم رشتی، که به عنوان نماینده ی گیلان بر آمده از دل های مردم گیلان است و هرگونه تلاش وکلای مجلس رشت در این خصوص، ابعاد استانی دارد.

 

-مدیریت باشگاه داماش گیلان:

مهندس امیر عابدینی!

دشواری های راهی که وی طی کرد، اگر چه نه به تمامی اما بیش از آن چه او می پندارد، بر هواداران روشن است. چرا که مردم این شهر سال هاست با چین مشکلاتی دست به گریبان اند…بی شک آن چه تا اکنون مانع از فروپاشی تیم بوده، تنها لطف خدا و پایمردی امیر عابدینی بوده و بس.

اگر چه در این تنگ راه انتظار بیشتری نمی توان داشت، اما مردم جوانان و هواداران تیم که پا به پای تیم آمده اند به خوبی می توانند مجسم کنند نتیجه ی کار تیمی که هنوز تمرینات خود را برای فصل جدید آغاز نکرده چه خواهد بود که در خوش بینانه ترین حالت و در شرایطی که تمام تیم ها در حال آماده سازی هستند، فصل سخت و پر فراز و نشیبی پیش روی تیم خواهد بود.

انتظار بی جایی نیست که هواداران درخواست حضور بیشتر امیر عابدینی در کنار بازیکنان  و در محل تمرینات را داشته باشند، چرا که اینگونه بیشتر احساس آرامش و امنیت خواهند نمود…!

 

بازیکنان داماش

 

– بازیکنان:

بازیکنانی که فصلی سخت را با حاشیه های مالی و …به پایان رساندند. آنها نه ماه را بدون دریافتی و تنها با تعصب و غیرت خود گذراندند…

در شرایطی که هیچ مسئول استانی قدردان جنگندگی و دفاع جانانه ی بازیکنان از حیثیت و نام استان در عرصه فوتبال نبود، چندان دور از انصاف نیست که اکنون و در ادامه ی همان شرایط نامید کننده به دلیل مطالبات به حق خود تمایلی برای شروع تمرینات نداشته باشند …

اگر چه انتظاری بس بزرگ است؛ اما عدم حضور در تمرینات و تجسم فصل پیش رو، لرزه به دل های هواداران انداخته و بر آنان چاره ای نمی ماند مگر که به مانند گذشته دست به دامان تعصب و غیرت بازیکنان شوند … علاوه بر این استدلال که حتی با احتمال عدم توافق برای ادامه ی فصل در داماش، در شرایط دور از آمادگی بدنی ، بازیکنان فصل را خوب آغاز نخواهند کرد.

اکنون این تقاضای هواداران از بازیکنان است که باز به احترام تماشاگران، تیم را تنها نگذارند و تمرینات را آغاز کنند چرا که با ادامه این شرایط بازیکنان چه در داماش باشند و چه در هر تیم دیگر بدنی ناآماده خواهند داشت…

شاید توقع تحمل بیست روزه ی شرایط فعلی و شروع تمرینات تا روشن شدن وضع تیم، آخرین انتظار هواداران از مردان بزرگ داماش باشد …

 

نگارنده : مازیار

با تشکر از کاربر محترم monfared

 

نظرات خود را تنها از کادر نظرات پایین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید