لیگ یک به ایستگاه‌ پایانی نزدیک‌تر می‌شود و داماش برای ماندن، چاره‌ای جز پیروزی در دیدارهای آتی ندارد.

به گزارش وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش گیلان، در چهارچوب هفته سی و دوم رقابت‌های لیگ یک از ساعت ۱۸:۳۰ پنج شنبه ۱۰ خرداد، داماش گیلان پذیرای نفت و گاز گچساران خواهد بود. دیداری که جزو دیدارهایی در این فصل است که به لطف عدم حضور داماش در بازی رفت، برگزار نشده است.

وضعیت دو تیم:

داماش در هفته سی و یکم گام بزرگی برداشت و پیروزی قاطعی در برابر مس سونگون کسب کرد تا به رقبای پایین جدولی که در حال جمع کردن امتیاز بودند یادآور شود که هنوز نبرد برای بقا ادامه دارد. گرچه پس از وقفه‌ای که در مسابقات رخ داد، صحبت‌های خوشایندی از اطراف تیم شنیده نمی‌شد و استوری‌های مشترک موقت بازیکنان تیم در شبکه‌های مجازی، نوید از وضعیت خوبی نمی‌داد. با این حال فارغ از تمام این مباحث، تنها سد پیش روی داماش، سه دیدار باقیمانده است و به سایر مسائل می‌توان پس از عبور از این سد پرداخت.

در سوی دیگر نفت و گاز که فصل گذشته با داماش در یک گروه در لیگ دو حضور داشت و موفق به صعود مستقیم شد، در نیم‌فصل اول عملکرد نسبتا امیدوار کننده‌ای داشت. اما در نیم‌فصل دوم این تیم تنها به دو پیروزی دست یافته است و شاید اگر نتایج نیم‌فصل اول نبود، حال آنها در کنار داماش و رقبا برای بقا می‌جنگیدند. با این حال به رغم آسودگی از خطر سقوط، تیم پیروز قربانی قطعا حریف بی‌انگیزه و دست و پا بسته‌ای نخواهد بود.

نکات آماری:

– تنها بردهای نفت و گاز در نیم‌فصل دوم در برابر رقبای مستقیم داماش (دریای بابل و شاهین بندر عامری) رقم خورده است.

– داماش و نفت و گاز تاکنون پنج بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم نفت و گاز دو برد (یک برد با رای کمیته انضباطی در دیدار رفت) و سهم داماش یک برد بوده است و دو بازی نیز به تساوی انجامیده است.

عکس: هفته هفتم مرحله دوم (نهایی) لیگ دو فصل ۹۷-۱۳۹۶/ ۲۲ فروردین ۱۳۹۷/ استادیوم سردار جنگل رشت / داماش گیلان ۰-۰ نفت و گاز گچساران.