داماش در پی آخرین تلاش ها برای بقا در لیگ یک است.

به گزارش وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش گیلان، در چهارچوب هفته سی و یکم رقابت‌های لیگ یک از ساعت ۱۷:۳۰ پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت، تیم داماش گیلان در استادیوم عضدی رشت میزبان مس سونگون خواهد بود.

وضعیت دو تیم:

داماش شهر باران در حالی گام به این مسابقه می‌گذارد که در یک هفته اخیر از همه طرف اتفاقات بد برای این تیم می‌بارد؛ داماش هفته گذشته نتوانست برتری دو گله خود در مقابل نفت مسجدسلیمان را حفظ کند و باز هم در وقت‌های اضافه قافیه را باخت. از طرفی امتیازهای کسر شده تیم‌های رقیب در بقای داماش به آنها برگردانده شد و همچنین شاهین و دریای بابل نیز در مسابقاتشان به پیروزی دست پیدا کردند تا وضعیت برای داماش سخت‌تر هم شود. اما بدون توجه به تمامی این نتایج و محرومیت‌ها و مصدومیت‌ها، همه چیز به نتایج داماش بستگی دارد و اگر این تیم در دیدارهای آتی پیروز از زمین خارج شود، بقایش تا حد زیادی تضمین شده است.

در سویی دیگر، تیم مس سونگون که پس از صعود به لیگ یک، امیدهای زیادی برای درخشش در این فصل داشت، تنها شروع خوبی را تجربه کرد و به تدریج با نتایج ضعیف و تغییرات متعدد در کادر فنی، به نیمه پایین جدول سقوط کرد. با این حال پس از اینکه علی اصغر کلانتری از داماش جدا شد و هدایت مس را بر عهده گرفت، روند این تیم بهبود پیدا کرد و حال آنها با ۴۲ امتیاز در رتبه هشتم قرار دارند و گرچه شانسی برای صعود ندارند، اما خطر سقوط نیز هرگز آنها را تهدید نمی‌کند و دیدارهای باقیمانده برایشان، تنها چهار بازی تشریفاتی برای کسب رتبه بهتر در لیگ است.

نکات آماری:

– مس سونگون در ۱۵ بازی خارج از خانه‌اش، ۵ پیروزی، ۳ تساوی و ۷ شکست را تجربه کرده است. در واقع آنها یک سوم بازی‌های خارج از خانه‌شان را پیروز شده‌اند.

– ۱۴ گل از ۲۲ گل این فصل داماش در دیدارهای خانگی به ثمر رسیده است.