در ادامه ی انتشار تصاویر نوستالژیک فوتبال رشت از آلبوم خاطرات وارش اسپرت این بار سلسله تصاویری از تیم های پایه در تاریخ ادوار باشگاه داماش گیلان انتخاب کردیم.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، میزان اهمیت تیم های پایه این باشگاه رشتی تحت تاثیر مسائل مالی و اعتقاد مدیران ادوار گذشته این تیم ریشه دار بوده است…
استقلال رشت به عنوان ریشه ی اولیه داماش سکوی پرتاب بازیکنان سرشناس زیادی بود که از قضا در آن برهه فوتبال رشت چندین نماینده در سطح ملی داشت که بعد از آن برهه این خصیصه در فوتبال رشت کمرنگ شد.
تصویر فوق از معدود تصاویری موجود از تیم های پایه استقلال رشت است؛ این عکس مربوط به اواخر دهه هفتاد و تیم جوانان استقلال رشت است که از شاخص ترین بازیکنان می توان به افشین چاوشی، حامد طباطبایی و علی نقی زاده اشاره نمود که هدایت آن تیم را زنده یاد دایی شیرزاد و باقر هادی پور برعهده داشتند.

 

امید پگاه

سپس با ورود صنایع شیر و تشکیلات پگاه به عرصه تیمداری، فوتبال پایه در رشت شکل آکادمی تری به خود دید و علاوه بر استعدادیابی؛ تیم های پایه ای پگاه بهترین نتایج تاریخ فوتبال رشت را در سطح فوتبال پایه کشور کسب کردند… مقام سومی در لیگ برتر نوجوانان کشور و حضور مداوم تیم های امید و جوانان در سطح نخست فوتبال پایه ای ایران آغازگرِ معرفی نسلی جدید از فوتبالیست های رشتی به فوتبال ایران بود.

 

 امید داماش

اما داماش تحت مدیریت عابدینی نتوانست ادامه دهنده مسیری باشد که صنایع شیر در برهه زمامداری برای فوتبال پایه رشت به ارمغان آورده بود و بیشتر سعی کرد به ورود تک ستاره هایی نظیر علیرضا جهانبخش، هادی محمدی، مسعود حسن زاده، روح الله سیف الهی بسنده کند و به دلایل گوناگون اقدامات اصولی در حوزه آکادمی پایه صورت نگرفت و در واقع مصرف کننده ای از تیم های پایه ادوار گذشته بود.

با این حال داماش تا سال ها پایه های قدرتمندی را برخوردار بود که معمولا به دلیل شرایط مالی از اعزام به مسابقات محروم و از جدول مسابقات حذف می شدند!