روز گذشته مدیرعامل باشگاه دارایی (بنیامین ورزشی تهران) در مصاحبه‌ای ویدئویی با صفحه اینستاگرامی این باشگاه، با بیان هجویاتی در خصوص باشگاه داماش و هوادارانش تلاشی مسلما مذموم و مذبوحانه در جنگ روانی برای بازی برگشت برابر داماش از خود نشان داد.


در این مصاحبه مبین درخشان با سابقه درخشان دو سال محکومیت از کمیته اخلاق، دم از فوتبال پاک زد و گویا با دیدن ارتش داماش آنچنان هیجان زده شده که قصد دارد تا نام خود را نیز در این بین به این شکل پروموت کند.
با توجه به توهین‌‌های صورت گرفته در بخش استوری صفحه این باشگاه توسط عوامل آماتور آن و همچنین بیانیه ای شوخی وار که اعلام شده از حق قانونی تیم مهمان جهت فیلمبرداری مسابقه قصد جلوگیری وجود دارد، انتظار است که بخش حقوقی باشگاه داماش پیگیری‌های قضایی لازم را داشته باشد.

اما در خصوص بخشی از افاضات ایشان با این مضمون که: « ورزشگاه ما ۱۵۰۰ نفر جمعیت در خودش جا می‌دهد که ده درصد از این جمعیت را به تیم مهمان می‌دهیم. ۱۵۰ بلیط را در اختیار تیم مهمان قرار می‌دهیم و ۱۵۱ نفر هم نه. » باز هم اینگونه در نظر می‌گیریم که به قانون اشراف کامل ندارند و نه چیزی دیگر! لذا توجه ایشان را به عنوان اصطلاحا مدیرعامل یک باشگاه، به ماده ۴۱ قانون برگزاری مسابقات مصوب هیات رییسه فدراسیون فوتبال ایران جلب می‌کنیم؛ بر این اساس تیم باشگاه میزبان و هیات فوتبال باید حداقل ۱۰ درصد از ظرفیت خالص ورزشگاه را به انحصار در اختیار طرفداران باشگاه میهمان قرار دهند. در ادامه این ماده قانون آمده است: در صورتی‌که الباقی ظرفیت ورزشگاه توسط تیم میزبان پر نشود با اطلاع و هماهنگی ناظر و سازمان لیگ تماشاگران مهمان می‌توانند در استادیوم مستقر شوند.

بنابراین با اعلام مردود بودن اظهارات مدیرعامل این باشگاه تهرانی، از باشگاه داماش انتظار می‌رود ضمن اینکه طبق اعلام پیشین خود هر چه زودتر مکاتبات لازم برای اعزام با برنامه وگسترده هواداران داماش به استادیوم غدیر تهران را تدارک می‌بیند، به جهت پیشگیری از هر نوع شیطنتی (هر چند کوچک)، در اسرع وقت این موضوع با فدراسیون فوتبال، کمیته اخلاق و کمیته برگزاری مسابقات مطرح و تذکرات لازم داده شود تا مدیرعامل باشگاه تهرانی نیز بیشتر با قوانین و چارچوب کاری خود آشنا شود و کمی در راستای حرفه ای شدن گام بردارد.

 

 

 

 

 

 

نگارنده: مهرداد کتیگری ثابت