نحوه صعود و سقوط تیم ها از لیگ دو و همچنین شیوه قرعه کشی مرحله نهایی لیگ دسته دو فوتبال مشخص شد.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، نحوه صعود و سقوط 37 تیم حاضر در گروه های سه گانه لیگ دو پس از اتمام مرحله اول و همچنین شیوه قرعه کشی مرحله نهایی لیگ دسته دو فوتبال باشگاه های کشور از سوی کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال ایران مشخص شد. 

بر این اساس در پایان مرحله نخست، 4 تیم از هر گروه و مجموعا 12 تیم، به دور نهایی مسابقات لیگ دو فوتبال راه خواهند یافت. 12 تیم در دو گروه شش تیمی بدین ترتیب سید بندی و قرعه کشی خواهند شد که: دو تیم اول گروه های سه گانه به همراه یک تیم دوم در یک گروه و یک تیم اول نیز به همراه دو تیم دوم در گروه مقابل قرار خواهند گرفت. این موضوع در خصوص تیم های سوم و چهارم گروه های سه گانه نیز صادق خواهد بود؛ یعنی به عنوان مثال اگر در گروه A دو تیم سوم با قرعه کشی قرار بگیرند، یک تیم چهارم در این گروه خواهد بود و در گروه دوم نیز بلعکس دو تیم چهارم و یک تیم سوم قرار می گیرند. 

در پایان مرحله نهایی نیز از هر گروه یک تیم مستیقما به لیگ یک صعود می کند و پلی آف مابین تیم های دوم گروه های دو گانه فینال نیز تعئین کننده تیم سوم خواهند بود. 

 

اما ترتیب تیم های سقوط کننده به رقابت های لیگ دسته سوم نیز معلوم شد. برخلاف تصور پیشین، در پایان مرحله اول رقابت های لیگ دو از هر گروه 3 تیم به لیگ پایین تر سقوط می کنند و از لیگ دسته سوم نیز مجموعا شش تیم به رقابت های لیگ دو صعود می کنند تا بین ترتیب از تعداد تیم ها نسبت به فصل جاری کاسته شود. گفته می شود دست اندرکاران فدراسیون قصد دارند تا در نهایت و در فصل های آتی تعداد تیم های لیگ دو را به 28 تیم تقلیل دهند و مسابقات را در یک مرحله و دو گروه 14 تیمی به انجام برسانند.