سه هفته از پایان فصل پر از استرس و فراز و نشیب داماشی‌ها در لیگ یک گذشت؛ فصلی که با همت اعضای تیم و پشتیبانی همیشگی، تمام قد و بی نظیر هواداران داماش، ققنوس لاجوردی به مثابه معجزه‌ای که به نظر تنها در رشت امکان داشت، در لیگ ماندگار شد.

شاید خیلی‌ها انتظار داشتند که در پایان فصل، تمامی دست اندرکاران مدیریتی تیم و متولیان فوتبال و ورزش استان با تجربه اوضاع پرتنش و نابسامان مدیریتی داماش در فصل گذشته، در جهت تعیین تکلیف مالکیت باشگاه برای فصل آتی گام بردارند- بخصوص که نصیر نعیمی‌پور مالک باشگاه طی مصاحبه‌ای پر طمطراق با رسانه باشگاه که در روز ۲۴ خرداد و سه روز پس از اتمام مسابقات منتشر شده بود از تسویه حساب با بازیکنان و اعضای تیم طی چند روز بعد، بستن تیمی قدرتمند در جهت صعود به لیگ برتر و همچنین تلاش در جهت جذب سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع برای اسپانسرینگ داماش گفته بود؛ اما آن‌ها که سال‌ها برای تیم جان و وقت و حنجره گذاشتند و همواره کوله‌باری از وعده‌ها شنیده بودند-خوب باور نداشتند که با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود و قرار نیست به این سادگی داماش در ساحل آرامش روزگار سپری کند.

اینگونه شد که عاشقان داماش برای پیگیری وضعیت مالکیتی تیم به دیدار با جهانبخش آرمان، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان رفتند. در این دیدار که روز ۲۹ خرداد انجام شد، آرمان از فرصت ۱۰ روزه نعیمی‌پور به جهت تعیین تکلیف وضعیت باشگاه گفت. فرصت ده روز‌ه‌‌ای‌که در زمان جلسه فوق‌الذکر سه روز از‌ شروع آن گذشته بود و حالا نیز یک هفته از اتمام آن سپری شده است!

در این بین استوری‌های گلایه آمیز و توصیه‌وار حسین ابراهیمی بازیکن با تجربه داماش در اینستاگرام و همچنین در ادامه علی نظرمحمدی سرمربی لاجوردی‌ها که زمزمه‌هایی از مذاکرات او با تیم‌های دیگر نیز شنیده‌ می‌شود، نشان داد که هیچ حرکت مفیدی در جهت بهبود اوضاع داماش انجام نشده است.
و حالا آخرین خبرها و شنیده‌ها که نشان می‌دهد این رشته سر دراز دارد، حاکی از این است که با اتمام رقابت‌ها، ناصر زحمتکش مالک پیشین داماش با شکایتی که انجام داده است برای دریافت مطالبات خود امتیاز باشگاه داماش را توقیف کرده و بحث مزایده داماش به میان آمده است!‌!‌ در سوی مقابل گویا نعیمی‌پور نیز شکواییه‌ای در همین راستا تنظیم و انجام داده است‌!

تنها ۲ ماه به آغاز فصل آتی لیگ‌یک باقی مانده و داماش باید در حالی به مصاف تیم‌های تا بن دندان مسلح برود که حالش اصلا خوب نیست!
باید همه چیز در چند روز آینده حل شود تا داماش فرصت آماده‌سازی را از دست ندهد؛ اما چه کسی قرار است بالاخره این ماجرای طولانی مالکیتی تیم را فیصله دهد؟!

اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات فوتبال استان به عنوان متولیان ورزش و فوتبال استان اگر خود توانایی پایان دادن به این جنگ‌ها و وعده‌ها را ندارند، آیا نمی‌توانند ضمن ارائه توجیه و توضیح کامل با وارد کردن مسئولین اجتماعی، سیاسی و‌اجرایی به راه حلی درست دست یابند؟!