هر آسانسور دارای یک ترمز فوقالعاده قویست: به این صورت که ترمز در مواقع عادی همیشه فعال است و ایستادن آسانسور در مقابل هر طبقه، به واسطۀ همین ترمزهاست.
سیستم ایمنی (پاراشوت): که در واقع همان ترمز دوم و ترمز اضطراری میباشد، دقیقا در لحظهای که سرعت آسانسور از مقدار تعیین شده بیشتر شود و یا اینکه کابلهای کشنده شل شده باشند فعال شده و به این صورت است که مانند دو فک عمل کرده و بصورت مکانیکی جلوی حرکت را میگیرد. ترمز نوع دوم به برق هیچ ارتباطی ندارد و لحظه قطع برق خودبخود عمل مینمایند.
هر آسانسور دارای حداقل ۴ کابل کشنده قوی (بگسل) میباشد: که این کابلها از همدیگر جدا بوده و هر کدام به صورت مستقل عمل میکند.
در پایینترین قسمت آسانسور (چاهک)، چهار ضربهگیر به چهارچوب آسانسور متصل هستند که از جنس پلیاورتان، فنری و یا هیدرولیکی میباشند و در صورتیکه آسانسور از حد تعیین شده پایینتر آمد به ضربه گیرها برخورد میکند.
دربهای آسانسور در هر لحظه و هر کجا قابل باز شدن توسط مسئول میباشند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جهان فقط رشت،تیم فقط داماش
